۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷

در تالار وحدت

مجمع عمومی انجمن خوشنويسان فردا برگزار می شود

مجمع عمومی انجمن خوشنويسان فردا برگزار می شود

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دوازدهمین مجمع سراسری انجمن خوشنویسان ایران که فردا پنجشنبه اول مرداد در تالار وحدت برگزار می شود، بيانيه ای منتشر كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بيانيه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مجمع عمومی انجمن خوشنويسان ايران كه با امضای علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد اعلام شده، آمده است: «به لطف و عون الهی دوازدهمین مجمع سراسری انجمن خوشنویسان ایران ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه اول مرداد سال ۱۳۹۴ در تالار وحدت (تهران) برگزار می‌شود و جا دارد اعضای محترم این انجمن، هنرمندان خوشنویس و علاقه مندان به این نهاد هنری با بصیرت و دقت این رخداد را مغتنم شمرده و با حضور مؤثر خود در اعتلای هنر خوشنویسی مشارکت كنند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان حامی انجمن خوشنویسان ایران، ضمن ارج‌ گذاری به مقام و مرتبه‌ی این هنر و نقش و اثر آن از گذشته تاکنون و تقدیر از کوشش‌های  دست‌اندرکاران این انجمن طی شصت و پنج سال سپری شده، بر این باور است که ایران به عنوان خاستگاه و مرکز نشر و ترویج خوشنویسی اسلامی با ستارگان درخشانی که در سپهر هنر پرورده، می‌باید و می‌تواند با تدبیر مقدمات و مشارکت قاطبه هنرمندان خوشنویس و نهادهای رسمی و دولتی و مؤسسات خصوصی همچنان به کسب افتخار و اعتبار بپردازد.

این مهم جز در سایه‌ تشریک مساعی، حضور و همراهی ممکن و مقدور نخواهد شد.

لذا می‌توان به جای پافشاری برای حاکم کردن  رأی و نظر شخصی از اختلاف نظرهای هنری و تخصصی در جهت تضارب آراء و بحث و اقناع و احترام و پایبندی به خرد و انتخاب جمعی بهره برد؛ و انجمنی با طراوت و پویا داشت.

از این رو تفاوت در شیوه‌ها و نگرش‌های معاصر و تاریخی نه تنها موجب تکدر خاطر نخواهد بود بلکه نشانه‌ روشنی از حیات اخلاقی و سعه صدر هنرمندان می‌باشد.

از آنجا كه اکثریت قریب به اتفاق استادان، هنرمندان و اعضای انجمن خوشنویسان از پاره پاره شدن پیکره انجمن ابراز تأسف کرده و از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر حل مشکل و ایجاد وحدت و سامان یافتن انجمنی واحد بوده‌اند و براساس رأی قاطع دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مجامع هتل لاله و رشت و استمرار اعتبار مجمع ایلام و همچنین پس از بیست ماه مذاکره و گفتگو با گرایش‌های مختلف و فعال در عرصه خوشنویسی و برگزاری نشست‌های تخصصی و تقاضای انجمن خوشنویسان ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل ستاد ویژه‌ای برای برگزاری دوازدهمین مجمع اقدام نمود.

بدیهی است مطابق اساسنامه و مقررات مربوطه با نظارت دقیق این وزارت و برپایه‌ مجمع ایلام برای حضور اعضای منتخب اقدام شده و انتظار می‌رود با مشارکت در این آیین، خوشنویسان محترم به انجمن خود ادای دین  کنند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن برآمده از این مجمع را، انجمن واحد و قانونی تلقی خواهد کرد و با هرگونه فعالیت غیرقانونی، مطابق قانون برخورد می‌کند و از تضییع حقوق هنرمندان ممانعت به عمل می‌آورد؛ همچنین از هرگونه برنامه و اقدامی که به تعالی این هنر و این انجمن منجر شود و بتواند در رشد جایگاه هنری و اجتماعی این نهاد خدوم مؤثر افتد با قاطعیت و همت، حمایت خواهد کرد.

 علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»

کد خبر 2863619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عباسعلی بهرامی میرابادی ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
      0 0
      واژه انجمن یعنی همدلی . وگر ته میگفتند مثلا موسسه خوشنویسان کشور .پس بیایید انجمنی شویم همدل شویم