۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۹

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی:

جشنواره گردشگری در بوستان ملی باباامان بجنورد برگزار می‌شود

جشنواره گردشگری در بوستان ملی باباامان بجنورد برگزار می‌شود

بجنورد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: جشنواره گردشگری فرهنگی خراسان شمالی در مسیر جاده ابریشم در منطقه نمونه گردشگری ملی باباامان بجنورد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سویدانلویی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری جشنواره گردشگری فرهنگی خراسان شمالی در مسیر جاده ابریشم در منطقه نمونه گردشگری ملی باباامان بجنورد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی جاذبه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و سوغات خراسان شمالی و سایر استان‌ها است.

وی تصریح کرد: بر اساس بخشنامه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به استانداران سراسر کشور برگزاری حداقل یک رویداد فرهنگی یا نمایشگاه و جشنواره در استان‌ها باهدف جذب گردشگر تکلیف شده است.

سویدانلویی اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز یک جشنواره فرهنگی- گردشگری به ستاد استان پیشنهاد داد که اجرای آن مورد تصویب قرار گرفت و اکنون در مرحله اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی و هماهنگی قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: طرح جانمایی اجرای جشنواره با الهام از معماری یکی از کاروانسراهای مسیر جاده ابریشم در خراسان شمالی شکل‌گرفته است.

سویدانلویی تصریح کرد: در فضای مقابل ورودی کاروانسرا هر شب بعد از اذان مغرب برنامه شب فرهنگی خراسان شمالی با حضور مسئولان شهرستان‌ها و هنرمندان و نخبگان و مشاهیر فرهنگی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: موسیقی، تئاتر، مسابقه و سرگرمی نیز از دیگر برنامه‌های جشنواره است.

سویدانلویی برگزاری تورهای نیم روزه ارزان‌قیمت گردشگری در سطح شهرستان برای میهمانان و مسافران و گردشگران را از دیگر برنامه‌های اجرایی در حاشیه جشنواره عنوان کرد.

وی اظهار داشت: این تورها در سه‌نقطه جاذبه‌های تاریخی شهر بجنورد، مجموعه تاریخی- تفریحی بش قارداش و نیز روستای هدف گردشگری اسفیدان معروف به ماسوله خراسان برگزار می‌شود.

کد خبر 2863754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha