۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۱۱

با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور؛

اولین نشست کتابخوان استان گلستان برگزار شد

اولین نشست کتابخوان استان گلستان برگزار شد

گرگان- اولین نشست کتابخوان استان گلستان با حضور دبیر کل نهاد کتابخانه های کشور به منظور به اشتراك گذاری كتاب های خوانده شده و با هدف ترويج و تبليغ مطالعه در قالب معرفی كتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعدازظهر چهارشنبه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور با بیان اینکه ۳۳۰۰ کتابخانه در کشور فعال است، افزود: ۲۲۰۰ کتابخانه زیر نظر نهاد کتابخانه‌ها اداره می‌شود و ۱۱۰۰ کتابخانه دیگر به صورت مشارکتی در کشور فعالیت می کنند.

علیرضا مختارپور اظهار کرد: با اشاره به کتابخانه‌های مدارس، دانشگاه ‌ها، مساجد و بقاع متبرکه افزود: سرانه کتاب، کتابخانه، مراجعه به کتابخانه و عضویت در کتابخانه ها بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه تا حد مطلوب این سرانه فاصله زیادی داریم، اظهار کرد: جلساتی مانند کتابخوان گام های مهمی در این حوزه است.

ارائه دهندگان در اين نشست را كتابداران به عنوان مخاطب اصلی اين نشست، نويسندگان به منظور آشنايی و ارتباط نويسندگان و مخاطبانشان، فعالين رسانه حوزه كتاب و خبرنگاران و اهالی رسانه، اعضای كتابخانه های عمومی، اعضای كانون‌های ادبی، اعضاء كانون‌های مطالعاتی و اعضاء كتابخوان كتابخانه حضور داشتند.

انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دين، تاريخ، روانشناسی، ادبيات، شعر، قصه و رمان، كودك و نوجوان، سبك زندگی، طب و تغذيه و بهداشت عمومی، خانواده و ازدواج از موضوعات نشست كتابخوان در گلستان بود.

ارائه دهندگان باید به ایجاد جذابیت در معرفی کتاب‌ ها جهت انتقال مفاهيم كتاب، تسلط کافی بر مبانی بیان و شیوه‌های ارائه مطلب، چگونگی انتقال محتوا و نزدیکی محتوا با ذائقه مخاطب و کتاب‌ها از طیف‌های مختلف و برای گروه های سنی مختلف در نظر گرفته و معرفی شود.

کد خبر 2864104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha