۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۹

طی سال جاری؛

۸۰ درصد واحدهای مسكونی مددجویان بهزیستی بهره برداری می‌شود

۸۰ درصد واحدهای مسكونی مددجویان بهزیستی بهره برداری می‌شود

بجنورد - مدیركل بهزیستی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود در سال جاری ۸۰ درصد واحدهای مسكونی مددجویان تحت پوشش این نهاد به بهره برداری برسد.

رضا اله وردی پیش از ظهر امروز در نشست انجمن خیرین مسكن ساز خراسان شمالی اظهار داشت: پروژه ۲۹۴ واحدی مسكن گلستان شهر ویژه مددجویان تحت حمایت بهزیستی خراسان شمالی در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

وی با اشاره به اینكه بهزیستی خراسان شمالی بابت آورده هر مددجو، دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به پیمانكاران پرداخت كرده است، گفت: هم اكنون سهم آورده هر مددجو از ۱۰ میلیون تومان به ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان رسیده كه مددجویان این نهاد توان پرداخت آن را ندارند.

 اله وردی افزود: به منظور رفع این مشكل، جلسات متعددی با اداره كل راه و شهرسازی استان و انجمن خیرین مسكن ساز تشكیل که این انجمن قول مساعد برای تكمیل این واحدها را داد.

به گفته این مسئول، برای تکمیل پروژه ۲۹۴ واحدی مسکن مددجویان بهزیستی خراسان شمالی، سازمان بهزیستی كشور نیز اعتباری را تخصیص خواهد داد.

اله وردی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی این واحدها گفت: پیش بینی می شود طی سال جاری ۸۰ درصد واحدهای مسكن مددجویان بهزیستی خراسان شمالی به صاحبان آن تحویل داده شود.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی در خصوص تحویل مسكن مددجویان به خانواده های دارای چند معلول نیز اظهار داشت: این نهاد حمایتی برای خانواده های دارای دو یا چند معلول برنامه های مناسبی در نظر دارد تا بخشی از مشكلات آنان در حوزه تامین مسكن رفع شود.

وی تصریح كرد: بر اساس تفاهم نامه ای كه اداره كل بهزیستی خراسان شمالی با ادارت كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، انجمن خیرین مسكن ساز و بنیاد مستضعفان خراسان شمالی منعقد كرده است، مقرر شد تا خانواده های دارای دو معلول و بیشتر شناسایی و به صورت رایگان صاحب خانه شوند.

به گفته این مسئول، تاکنون در مناطق روستایی این استان ۱۰۵ خانواده و در مناطق شهری نیز ۱۲۴ خانواده دارای دو یا چند معلول شناسایی شده اند.

اله وردی تاكید كرد: خانواده های دارای دو یا چند معلول كه صاحب مسكن هستند، مشمول این طرح نمی شوند.

وی افزود: متناسب با نوع معلولیت این افراد، مناسب سازی های لازم توسط اداره كل راه و شهرسازی استان انجام می شود.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین واحدهای مسكونی دارای شرایط مناسب در شهرستان های شیروان، بجنورد و اسفراین به این خانواده ها تحویل  و پس از بررسی های لازم، مسكن مورد نیاز برای این خانواده ها در شهرستان مانه و سملقان خریداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون در استان ۹۱۷ هزار نفری خراسان شمالی بیش از ۷۴ هزار نفر جامعه هدف بهزیستی شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار و ... از خدمات این نهاد استفاده می کنند.

کد خبر 2864412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha