حماس با طرف‌های متعددی ارتباط دارد؛

توضیح خالد مشعل درباره سفر عربستان/حماس فقط در فلسطین می‌جنگد

توضیح خالد مشعل درباره سفر عربستان/حماس فقط در فلسطین می‌جنگد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین هدف خود از سفر به عربستان را رایزنی درباره حمایت از فلسطین خواند و تاکید کرد که حماس وارد جبهه‌گیری‌های منطقه ای نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه سعودی الحیات، «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس درباره سفر اخیرش به عربستان توضیح داد: حماس همچنان در تلاش برای ارتباط گیری با کشورهای عربی و اسلامی در راستای حمایت از فلسطین است.

مشعل با اشاره به جنجال رسانه ای علیه سفرش به ریاض گفت: حماس وارد جبهه گیری‌های منطقه‌ای نمی شود و با طرف‌های متعددی ارتباط دارد، اما این رابطه علیه و ضد هیچ کسی نیست و تنها در راه و مسیر دفاع از مسئله فلسطین است.

وی تاکید کرد: آرمان و مساله اول و اساسی ما، قضیه فلسطین و رهایی از اشغالگری و مبارزه با اشغالگران است.

مشعل در ادامه تصریح کرد: حماس وقتی در ارتباط با هر کشور عربی یا اسلامی را می‌زند نباید مورد سرزنش قرار گیرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهار داشت که جنبش حماس تنها در سرزمین فلسطین و برای آزادی آن مبارزه می‌کند و در هیچ جای دیگری وارد جنگ نشده و نخواهد شد.

سفر مشعل به ریاض واکنشهای متعددی را در پی داشت و این در حالی است که مقامات سعودی تاکنون در این خصوص اظهار نظر نکرده اند.

کد خبر 2864476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهران ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
      0 0
      سیاست یکی به میخ یکی به نعل! هم از آخور می خوره هم از توبره! تو که می دونی عربستان همراه با رژیم صهیونیستی داره یمن رو می کوبه، چرا می ری عربستان و بعد ادعا می کنی برای مبارزه با اسرائیله! دم خروست رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو؟! به قول آقا امام حسین، اگر دین ندارید لااقل در دنیایتان آزاده باشید! صاف بگو: عاشق دلارای سعودی ام و طالب پست و مقام، و خلاص!
    • امیر ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
      0 0
      خالد پول می گیری از ما می ری پیش دشمن ما این دوستی به درد .... هم نمیخوره خالد تفو بر تو ای چرح گردون
    • علی ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
      0 0
      خالد مشعل یک خائن به تمام معناست
    • رضا ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
      0 0
      يا رفتي واسه كشتن شيعيان يمن جشن بگيريد و نقشه بكشيد..اگه راست ميگي الان كه عربستان در توحش كامل بسر ميبره اين چه واجبي بود كه بري و اين همه داستان درست كني..خودتي بابا
    • ریزبین ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
      0 0
      حال به هر قیمتی. خالد جان این راه رفته یاسر عرفات را تو دیگر تجربه نکن از جماعت عرب کاسه لیس امریکا آبی برات گرم نمیشود .لقمه ای که اینها برات آماده میکنند همان خفت وذلتی است که برای یاسر عرفات درست کردند تا آنجا که دست در دست بگی گذاشت. عبرت از گذشته بگیر جانم.....
    • مصطفی ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
      0 0
      "حماس وارد جبهه گیری‌های منطقه‌ای نمی شود" پس چرا از مخالفین بشار اسد حمایت کردی؟و یا از حمله نظامی به یمن؟ خجالت هم خوب چیزیه درود بر رهبرمون آقای خامنه ای ایشون خودشون خوب میدونن با حماس چجوری رفتار کنند.
    • سروري ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
      0 0
      هر دو غير قابل اعتماد