۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۳

نماینده ولی فقیه در البرز:

مسئولان از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه کرج جلوگیری کنند

مسئولان از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه کرج جلوگیری کنند

کرج - نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به حادثه سیل روستای سیجان و خسارت های وارده، گفت: مسئولان از ساخت و سازهای غیرمجاز در رودخانه کرج جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های امروز نماز جمعه کرج، اظهار کرد: سرعت تفرقه سازی برای از بین بردن وحدت بین مسلمانان از سوی دولت های استکباری بیشتر شده است مستکبران با کمک وهابیت و یا دولت های دست نشانده خود به دنبال از بین بردن گذشته کشورهای اسلامی هستند.

وی در ادامه با اشاره به ۵ مرداد روز اقامه اولین نماز جمعه در کشور گفت: سال ۵۸ اولین نماز جمعه و به امامت آیت الله طالقانی و به دستور امام خمینی (ره) در دانشگاه تهاران برگزار شد و آز آن زمان تا کنون نماز جمعه کانون پر قدرت نظام است.

خطیب نماز جمعه کرج افزود: نماز جمعه جایگاه بزرگی در کشور دارد که می تواند در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهتگی و همچنین برای بالابردن ایمان مردم و مقابله با اثزات سوء تبلیغات بیگانگان علیه نظام و اسلام مقابله کند.

وی با اشاره به جمع بندی جامع از اقدام مشترک و قطع نامه مربوط به شورای امنیت سازمان ملل، گفت: به علت اینکه بحث حیثیت نظام و منافع ملی مطرح است، تا زمانی که این بحث به نتیجه کلی نرسیده و در حال بررسی است، هر کسی در حد تکلیف و خِرد خود می تواند آنچه را موجب روشنفکری و صلاح نظام است، مطرح کند.

منکر زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای نیستیم

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در نامه مقام معظم رهبری و در پاسخ به نامه ریاست جمهوری نکات ظریف و مهمی وجود دارد که باید مورد تامل فراوان قرار گیرد، گفت: درمتن توافق نامه جلوی سوءاستفاده ها گرفته نشده است و طرف مقابل هم نشان داده که قابل اعتماد نیست و می خواهد دغل بازی کند، به همین دلیل به طور علنی اشاره می کند که دوست ایران نبوده و ما را تخت فشار قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای جهان با ما سر ستیز داشته اند ولی پس از توافق دچار ذوق زدگی شده اند، گفت: تصویب سریع قطعنامه در سازمان ملل و همچنین ذوق زدگی کشورهای جهان در ارتباط با ایران و نتیجه مذاکرات ما را بر آن می دارد که بر روی موضوعات مختلف که مربوط به توافق هسته ای می شود و ممکن است منافع ملی را به خطر بیندازد، تامل کنیم.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه تمام بیانات و صحبت ها در فضای کنونی نوعی حمایت و پشت گرمی برای دستگاه دیپلماسی کشور است، گفت: ما نمی خواهیم منکر تلاش های گروه مذاکره کننده کشورمان شویم بلکه به دنبال همفکری با آنها هستیم.

وی از التزام رعایت استقلال، اقتدار ملی نظام و همچنین حفظ و تعیین منافع ملی در متن قرارداد سخن گفت و افزود: در این مذاکرات قرار بود تا مسائل مربوط به موضوعات هسته ای بررسی شود نه اینکه مسائل دفاعی ما نیز شامل محدودیت هایی شود .

اجرای کنسرت های موسیقی با رعایت نکات شرعی مشکلی ندارد

وی با ذکر اینکه تحریم موشکی ۸ سال و یا تحریم تسهیلاتی ۵ ساله به نحوی خاموش کردن توان دفاعی کشور است، گفت: این مذاکره کنندگان می خواهند ایران از اسلحه خود غافل شده و فدرت دفاعیش تضعیف شود تا در سایه آن قدرت رژیم ستمگر اسرائیل منطقه حفظ شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به سخنان مقام رهبری هیچ وقت اجازه نمی دهیم که امنیت اسراییل در منطقه تامین شود، دست از حمایت نهضت های اسلامی تا محو کامل رژیم ستمگر و کودک کش اسراییل بر نمی داریم و شعارمرگ بر آمریکا نیز همواره شعار ما خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به بارش های اخیر در استان و جاری شدن سیل و ضمن تسلیت به خانواده های داغدیده در این حادثه، گفت: بارش ۱۰ میلی متری موجب شد که سیلی به ارتفاع ۷ متر روانه خانه های مردم شود خسارت های مالی و جانی را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دستگاه های خدمت رسان در حد توان در سیل اخیر امداد رسانی کرده اند، افزود: در این سیل مشخص شد که ساخت و ساز خلاف قانون در بستر رودخانه تاثیر زیادی بر خسارت های ناشی لز سیل داشته است، لذا در خواست دارم که مسئولان استان در مقابل این اقدامات غیرقانونی کوتاه نیایند و با افرادخاطی برخورد کنند.

خطیب نماز جمعه کرج در پایان با اشاره به برگزاری کنسرت ها در استان گفت: اجرای کنسرت ها اگر با رعایت نکاتی مثل جدا بودن زنان و مردان برگزار شود، اشکالی ندارد.

کد خبر 2864824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha