۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۵۳

اقتصاد در شبکه پنج

«مثبت و منفی پنج» سراغ استان‌ها رفت/ تمرکززدایی از پایتخت

«مثبت و منفی پنج» سراغ استان‌ها رفت/ تمرکززدایی از پایتخت

اولین قسمت از برنامه «مثبت و منفی پنج» که به ارایه آماری از وضعیت اقتصادی کشور و بویژه استان ها می پردازد، پنجشنبه اول مرداد از شبکه پنج سیما روی آنتن رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین قسمت از برنامه اقتصادی «مثبت و منفی پنج» شب گذشته اول مردادماه با اجرای محمد سلوکی و با حضور عادل آذر رییس مرکز آمار ایران و محمد حاج رسولیها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بصورت زنده از شبکه پنج سیما پخش شد.

این برنامه اقتصادی با ساختاری نو به مسایل اقتصادی می پردازد و پخش آن با گزیده ای از پیش تولید چند ماهه برنامه همراه شد. سلوکی در این برنامه از سفر گروهی از دست اندرکاران برنامه به همراه سه کارشناس به شهرهای مختلف ایران جهت بررسی وضعیت اقتصادی هر استان خبر داد.

آمار اقتصادی استان قزوین به عنوان اولین شهر مورد نظر در برنامه «مثبت و منفی پنج» شنیده شد و رییس مرکز آمار ایران بر اساس آن بی توجهی به حوزه تخصص و دانش را از مشکلات مدیریتی وضعیت اقتصادی استان ها و کشور عنوان کرد.

عادل آذر با اشاره به ضرورت تهیه چنین برنامه هایی، دستیابی به اطلاعات و آمار را را زمینه ساز لازم برای موفقیت در حوزه اقتصاد دانست. او همچنین به دعوت مجری برنامه از اعضای کمک کننده به تیم «مثبت و منفی پنج» شد.

این برنامه با ارتباط مستقیم از طریق فضای مجازی با یکی از فعالان اقتصادی ایران که به کشور قزاقستان سفر کرده بود ادامه پیدا کرد و وی از تمایل تجار این کشور برای مراودات اقتصادی با ایران خبر داد.

بررسی وضعیت آب و کشاورزی در ایران و بطور اختصاصی در استان ها، وضعیت کشاورزی استان قزوین و مشکلات الگوی کشت در کشاورزی از دیگر مسایلی بود که در این برنامه مورد بررسی قرار گرفت.

در این برنامه اعلام شد که قرار است عوامل سازنده آن در هر قسمت به یکی از شهرهای ایران رفته و با حضور کارشناسان وضعیت اقتصادی آن استان را به لحاظ فرهنگی، صنعتی و... بررسی کنند. 

در پایان مدیر منابع آب ایران حل معضل چاه های غیر مجاز را از طریق خود مردم حل شدنی دانست و از آنها خواست تا این معضل را برطرف کنند.

برنامه «مثبت و منفی پنج» هر پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۱:۱۵ به صورت زنده روی آنتن شبکه پنج سیما خواهد رفت.

کد خبر 2864881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha