۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۳۴

جانباز ۷۰ درصدی کنگانی به همرزمان شهیدش پیوست

جانباز ۷۰ درصدی کنگانی به همرزمان شهیدش پیوست

کنگان –غلامعباس روشن قیاس جانباز ۷۰ درصد ی بر اثر عارضه ناشی از صدمات باقی مانده از جنگ تحمیلی به همرزمان شهیدش پیوست.

به گزارش خبرنگار مهر،غلامعباس روشن قیاس جانباز ۷۰ درصد کنگانی در عملیات های متعدد دوران دفاع مقدس داشت و در عملیات کربلای ۴ بر اثر بمباران هوایی دشمن بعثی به درجه جانبازی نائل آمد.

این جانباز جنگ تحمیلی روز پنج شنبه هفته گذشته به کما رفت و نهایتا ساعت دو بامداد روز شنبه، دوم مرداد ماه ۱۳۹۴ به شهادت رسید.

روشن قیاس چند ماه قبل بر اثر شدت جراحات به بیمارستان شیراز منتقل و با تلاش نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس تا حدودی مشکلات درمانی وی مرتفع شده بود.

قبل از ماه رمضان نیز جمع زیادی از مسئولین شهرستان از جمله فرماندار، امام جمعه، شورا، فرمانده سپاه و ...نیز از شهید روشن قیاس عیادت کردند.
 

رسیدگی مسئولان به شهید              

فرماندار کنگان پس از نشست هماهنگی برای برگزاری مراسم خاکسپاری و ختم شهید روشن قیاس به خبرنگار مهر گفت: در دوران بستری بودن شهید بارها مسئولین مختلف شهرستان نظیر نماینده مجلس، امام جمعه، مجموعه فرمانداری و دیگر همکاران ما از ایشان عیادت کرده و از نزدیک با مشکلاتشان آشنا شدیم و همگی در صدد رفع آن برآمدیم و به طور خاص نیز بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کنگان حمایت های مادی و معنوی از ایشان به عمل آوردند.

عباس جمشیدی گفت: وضعیت شهید به گونه ای بود که باید تحت درمان خاصی قرار می گرفت ولی به علت شدت جراحات وارده به ایشان قابل درمان نبود.

 وی با بیان اینکه ایشان تحت مراقبت های خاص در بیمارستان شهر تهران بستری بود، گفت: شهید روشن قیاس پس از سالها تحمل رنج و سختی، پنجشنبه هفته قبل به کما رفت و بامداد شنبه در ساعت دو و ۳۰ دقیقه به جمع هم رزمان شهیدش پیوست.

وی گفت: روز شنبه هماهنگی های اولیه برای انتقال پیکر ایشان از تهران انجام شد و شنبه با استقبال اعضای شورای تامین و روسای ادارات به شهرستان کنگان انتقال داده شد.

وی گفت: مراسم تشییع این شهید صبح روز دوشنبه ساعت ۷:۳۰ از محل سپاه قدیم(محل اعزام شهید به جبهه) در بندر کنگان به سمت گلزار شهدا انجام خواهد شد و پیکر ایشان در قطعه شهدای شهر کنگان به خاک سپرده خواهد شد.

فرماندار کنگان گفت: ستاد برگزاری مراسم تشییع شهید روشن قیاس روزهای دو شنبه بعد از ظهر و سه شنبه( صبح و بعد از ظهر) را برای برگزاری مراسم ختم شهید در نظر گرفته است.

تشریح برنامه مراسم شهید

رئیس بنیاد شهید بندر کنگان نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: مراسم ختم شهید غلامعباس روشن قیاس بعد از ظهر روز دوشنبه و صبح و بعد از ظهر روز سه شنبه در مسجد فاطمه زهرا شهرک شهید بهشتی کنگان ویژه برادران و حسینیه مسلم ابن عقیل ویژه خواهران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمد بحرانی افزود: مراسم هفتمین روز درگذشت شهید نیز صبح روز پنجشنبه در محل های یاد شده و بعد از ظهر همان روز در گلزار شهدای شهر کنگان برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: مراسم استقبال از پیکر جانباز شهید کنگانی صبح شنبه از فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه آغاز شد و هم اکنون پیکر ایشان در بیمارستان امام خمینی بندر کنگان نگهداری می شود تا صبح فردا با استقبال با شکوه مردم در کنار هم رزمان شهیدش به خاک سپرده شود.

وی گفت: این جانباز ۷۰ درصد کنگانی در چهارم ماه دی سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ بر اثر بمباران هوایی دشمن به درجه جانبازی نائل آمد.

کد خبر 2867749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha