۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۵۶

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

۶۰ درصد پرونده های قضایی استان مرکزی متعلق به اراک است

۶۰ درصد پرونده های قضایی استان مرکزی متعلق به اراک است

اراک- رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۶۰ درصد پرونده های قضایی استان مرکزی مربوط به شهرستان اراک است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عبداللهی روز یکشنبه در مراسم معارفه رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب اراک افزود: نوع و حجم پرونده های قضایی اراک به خاطر شرایط خاص مرکز استان با بقیه شهرها و حوزه های دیگر استان قابل مقایسه نیست.

وی اظهار داشت: مشکل عمده اراک در پرونده های قضایی، مساله کارخانجات و آلایندگی برخی از واحدهای صنعتی و مواردی از این قبیل است.

عبداللهی اظهار داشت: در حال حاضر پرونده های موجود در شوراها و دادگاه های انقلاب در کل استان مرکزی ۳۷ هزار و ۹۴۷ فقره است که از این رقم ۲۱ هزار و ۷۴۵ فقره مربوط به شهرستان اراک است.

وی گفت: از ۶۸ هزار پرونده ورودی دادگستری استان مرکزی، ۳۲ هزار پرونده مربوط به شهرستان اراک است که از این رقم ۲۹ هزار و ۱۸۳ پرونده مختومه شده است.

عبداللهی با اشاره به پرونده کارخانه آونگان، تصریح کرد: پس از صدور حکم ورشکستگی این کارخانه، در این ارتباط دادگاه با دو مشکل روبرو شد؛ از سویی کارگرانی که بازنشسته شده و خواهان رسیدگی به حق و حقوق خود بودند در اجرای حکم ورشکستگی کارخانه اصرار داشتند و از طرف دیگر کارگران شاغل کارخانه هر روز با تحصن، خواستار دریافت معوقه های خود شده و مانع از اجرای حکم ورشکستگی بودند.

وی افزود: در این رابطه مقرر شد طی برنامه پنج ساله ای، بدهی های کارخانه پرداخت شود که در این ارتباط بانک ها طلب خود را از طریق فروش دستگاه های کارخانه دریافت کردند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به پرونده های موجود در دادگستری در زمینه آلودگی هوای اراک اظهار داشت: متاسفانه محیط زیست که متصدی امر آلودگی بوده و وظیفه نظارتی دارد، در زمینه آلایندگی کارخانه آلومینیوم اظهار نظری با استناد به آزمایشات یک شرکت خصوصی انجام داده و اعلام کرده که این کارخانه آلودگی ندارد.

کد خبر 2867785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha