۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۴

در گفتگو با مهر عنوان شد:

خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی کردستان

خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی کردستان

سنندج- مدیرتنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال در سیل اخیر به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.

شهریار حنیفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در آخرین روزهای تیرماه امسال منجر به ایجاد خسارت هایی به بخش های مختلف از جمله بخش کشاورزی استان در شهرستان های سقز، دیواندره، بیجار و سنندج شد.

وی عنوان کرد: سیل اخیر موجب ایجادخسارت به ۲۹ هزار و ۵۲۶ هکتار از اراضی زراعی و ۴۲۴ هکتار از باغات شهرستان های مذکور شده است.

وی اظهارداشت: براساس برآوردهای انجام شده از سوی کارشناسان سازمان جهادکشاورزی علاوه بر مزارع و باغات، ۲۲۵ راس دام سبک و سنگین و ۱۰۵ هزار قطعه طیور در این سیل تلف شدند و به  ۱۱ ساختمان نگهداری طیور و دام هم خسارت وارد شده است.

مدیرتنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: وقوع این سیل موجب ایجاد خسارت به هزار و ۸۲ تن از محصولات باغی در استان شده است.

حنیفی با بیان اینکه سیل اخیر در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان وارد کرده است، گفت: به بخش کشاورزی شهرستان بیجار در مجموع ۱۵ میلیارد ریال، دیواندره ۸۰ میلیارد ریال، سقز ۱۰۰ میلیارد ریال و سنندج هم حدود ۶ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

وی بیان کرد: از میزان کل خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان ۱۱۱ میلیارد ریال آن مربوط به بخش زراعی، ۵ میلیارد ریال هم مربوط به باغی و مابقی نیز مربوط به دام و طیور بوده است.

وی عنوان کرد: کشاورزانی که اقدام به بیمه کردن محصولات باغی، زراعی و دامی خود کردند مشمول دریافت خسارت از صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان خواهند شد.

مدیرتنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهارداشت: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کردند و در این سیل هم دچار خسارت شدند برای تعیین میزان خسارت وارد شده به آنها باید به کارشناسان بخش بیمه مراجعه  کنند.

حنیفی بیان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی براساس تعرفه های قانونی بیمه کشاورزی اقدام به جبران خسارت های وارد شده به کشاورزان می کند.

کد خبر 2869120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha