۷ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۳۵

دیلی استار مدعی شد:

فرانسه در پی جلب حمایت ایران برای حل بحران ریاست جمهوری لبنان است

فرانسه در پی جلب حمایت ایران برای حل بحران ریاست جمهوری لبنان است

یک روزنامه لبنانی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران، مدعی شد که پاریس به دنبال جلب حمایت ایران برای حل تنش ریاست جمهوری لبنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت دیلی استار، بر اساس مقاله ای که قرار است در شماره امروز چهارشنبه نسخه خطی دیلی استار چاپ شود فرانسه امیدوار است که بتواند در حل موضوع انتخاب رئیس جمهوری لبنان از ایران کمک بگیرد. 

 دیلی استار نوشته است در همین رابطه «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه، امروز چهارشنبه وارد تهران می شود و با مقامات عالی ایران دیدار می کند. 

 به این نوشته این سایت منابع آگاه می‌گویند که پرونده انتخاب رئیس جمهوری لبنان از جمله مسائل مطرح در دستورالعمل سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران است. تحولات سریعی که در ۱۰ روز اخیر در لبنان رخ داده نشان از تحولات خارجی قریب الوقوع و تأثیر آن بر وضعیت جاری سیاسی در لبنان است. آن طور که منابع آگاه نزدیک به جریان های سیاسی لبنانی می گویند، امضای توافق هسته ای میان ایران و ۱+۵ تأثیرات ایجابی بر تحولات لبنان گذاشته است. در این میان اعلام سفر لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه به ایران که نخستین سفر یک مقام عالی رتبه فرانسوی در این سطح بعد از تقریباً یک دهه تیرگی روابط میان دو کشور است، نشان از گام های رو به جلو برای حل بسیاری از بحران های منطقه است.

 این منابع همچنین می گویند که تحرکات داخلی جریان ۸ مارس در روزهای اخیر تشدید شده و احتمال استعفای «تمام سلام » از سمت نخست وزیری با این هدف که راه برای پیشبرد روند سیاسی در لبنان هموار شود، هم زمان با سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران وجود دارد.

اکنون نزدیک به یک سال و سه ماه از پایان دوران ریاست جمهوری میشل سلیمان می گذرد و این پست همچنان خالی باقی مانده است.

کد خبر 2869846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha