۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۴۳

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

نظام آموزش و پرورش جولانگاه سیاسی نیست

نظام آموزش و پرورش جولانگاه سیاسی نیست

پیشوا-مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: نظام آموزش و پرورش جولانگاه سیاسی نیست بلکه یک رویکرد سازنده و سیاسی به جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه علیرضا کمرئی در مراسم معارفه رییس جدید آموزش و پرورش شهرستان پیشوا با اشاره به اهمیت توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند مهم و کاربردی است.

مدیر کل آموزش  و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: در این سند که به عنوان یک نقشه بر سر راه فعالیت حوزه آموزش و پرورش قرار دارد، حیات طیبه به عنوان یک محور مورد توجه قرار گرفته و تلاش دارد تا حیات طیبه را در جامعه ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش های کارخانه رییس سابق آموزش و پرورش شهرستان پیشوا ادامه داد: وی از تمامی ظرفیت و توان خود برای گسترش و رشد آموزش در این شهرستان استفاده کرد.

این مسئول اضافه کرد: باید قدردان تلاش ها و زحمات رییس سابق آموزش و پرورش که اقدامات خوبی را در زمینه تعلیم و تربیت انجام دادند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران عنوان کرد: یکی از ویژگی های رییس سابق آموزش و پرورش پیشوا، خوش رویی بود و همین ویژگی سبب موفقیت وی در این عرصه شد و کارخانه در دوران تصدی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پیشوا تعاملات بسیار ارزشمندی را به عنوان یک نیروی اخلاقی داشتند

این مسئول اظهار کرد:  نظام آموزش و پرورش عرصه جولانگاه سیاسی نیست بلکه  یک رویکرد سازنده و  سیاسی به جامعه دارد یعنی آموزش و پرورش به دنبال ایجاد خوش بینی نسبت به نظام سیاسی است.

وی بیان داشت:  در همه نظام های اجتماعی و سیاسی دنیا در داخل محتواهای آموزشی و کتب درسی رویکردهایی که انتخاب می کنند این است که ابتدا انگاره های اساسی نظام سیاسی شان پابرجا بماند و چارچوب های اصلی نظام سیاسی شان تبیین پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در ادامه اظهار داشت: اقتدار مشروع برای آموزش و پرورش یعنی اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مستقل که برای انجام کارکردهای مختلفی به وجود آمده است می تواند با حفظ استقلال خود و با تعامل با نهادهای مختلف، کارکردهای اساسی خود را دنبال کند و وقتی مخدوش شود آموزش و پرورش جایگاه خود را از دست می دهد.

گفتنی است ظهر چهارشنبه جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیشوا با حضور عباس ملکوتی خواه فرماندار،علیرضا کمره ای مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، مسئولان و مدیران اجرایی و سایر اعضای شورا برگزار شد

کد خبر 2870558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha