۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۳

پژوهشگر و استاد ادبیات فارسی:

گرامیداشت بهزاد دمی در کالبد فرهنگ است/استاد پر از حس انسانیت بود

گرامیداشت بهزاد دمی در کالبد فرهنگ است/استاد پر از حس انسانیت بود

کرمانشاه- استاد ادبیات و چهره ماندگار کشور، گرامی داشت استاد بهزاد کرمانشاهی را دمی در کالبد فرهنگ دانست و گفت: استاد بهزاد پر از حس والای انسانی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر اسماعیل آذر شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت استاد یدالله بهزاد‌کرمانشاهی که در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد بااشاره به روحیه مهمان نوازی کرمانشاهیان گفت: در تریبون های مختلف گفته ام و باز هم می گویم، پر عاطفه ترین قوم در بین اقوام ایرانی کرمانشاهیان هستند.

وی برگزاری مراسم گرامی داشت استاد بهزاد را کاری بزرگ و دمی در کالبد فرهنگی کرمانشاه دانست.

این چهره ماندگار و استاد ادبیات فارسی، با تاکید بر اینکه هنرمند هیچگاه نمی میرد گفت: تمام وجود استاد بهزاد کرمانشاهی سراسر از حس والای انسانی و عشق و شور بود.

بهزاد حلقه واسط شعر سنتی و نو بود

وی شعار  بهزاد کرمانشاهی را حلقه واسط شعر سنتی و نو دانست و تصریح کرد: اشعار ایشان و سبکش گرچه سنتی بود اما به سمت شعر نو گرایش داشت و اشعار او تلفیقی از سبک های خراسانی و عراقی بود و قصیده هایش طعم عراقی داشت.

آذر با اشاره به سجایای اخلاقی استاد بهزاد گفت: هیچ گاه کسی زخم زبان یا تلخی از استاد بهزاد ندید و هر چه او گفته است پر از معنا، شور و عشق بود.

مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران با اشاره به دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: باعث خوشحالی است که نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه (آیت الله علما) فردی ادیب و صاحب کمال و خصوصا آشنا به ادب و فرهنگ این سرزمین است.

برای برگزاری مراسم گرامیداشت آیت الله نجومی تلاش می کنیم

وی با اشاره به وجود شخصیت هایی چون آیت الله نجومی در استان کرمانشاه گفت: شایسته است برای چنین بزرگوارانی نیز مراسم گرامی داشتی برگزار شود و ما نیز در تهران برای برگزاری این مراسم تلاش خواهیم کرد.

آذر هم چنین استاد شهرام ناظری را نیز یکی از شخصیت های برجسته هنری در ایران دانست که سبک او از ویژگی های بارز و متمایز کننده اش نسبت به سایرین است.

کاش اصفهان هم یک سلطانی داشت

این استاد ادبیات و چهره ماندگار، در خصوص پرتو کرمانشاهی نیز گفت، ما بارها نام پرتو کرمانشاهی را شنیده بودیم اما تاکنون نورش را ندیده بودیم و امروز نور پرتو را نیز دیدیم.

وی هم چنین در خصوص استاد محمد علی سلطانی از اساتید تاریخ و پژوهشگران برجسته کرمانشاهی نیز گفت: ای کاش ما نیز در اصفهان شخصیتی چون سلطانی داشتیم.

بهزاد خاقانی دوم شد

در ادامه استاد پرتو کرمانشاهی، شاعر و نویسنده ارزشمند کرمانشاهی نیز با اشاره به خاطره ای از استاد بهزاد مبنی بر اینکه استاد بهزاد مدت ها بود قصد خرید کتاب خاقانی را داشت و آخر سر هم به دلیل مشکلات مالی به موقع برای خرید آن اقدام نکرده و نتوانست آن را بخرد گفت: بهزاد موفق به خریدن کتاب خاقانی نشد اما خود خاقانی دوم شد.

وی افزود: ۸ سال است که استاد بهزاد در بین ما نیست و در این مدت ۸۰ هزار نفر دیگر نیز در این شهر از بین ما رفته اند و نام و نشانی از آنان نیست اما بهزاد ماندگار است و این اخلاق والا و هنر انسانی او بود که او را ماندگار کرده است.

در پایان استاد پرتو کرمانشاهی نیز به قرائت اشعاری که به مناسبت ۶۰ سالگی استاد بهزاد سروده بود پرداخت و آن را به روح بلند این ادیب کرمانشاهی تقدیم کرد.

لازم به ذکر است، شهرستانی، مدیر دفتر آیت الله علما نیز در ابتدای این مراسم به قرائت پیام آیت الله علما که در وصف و گرامیداشت استاد بهزاد و ادب این دیار نگاشته شده بود پرداخت.

قرائت اشعاری در وصف بهزاد و هم چنین تقدیم اشعاری به روح بلند این فرهیخته کرمانشاهی توسط استاد محمدجواد محبت از دیگر برنامه های این مراسم گرامیداشت بود.

حضور جمعیت کثیر ادب دوستان و فرهیختگان کرمانشاهی به نحوی که ظرفیت تمام سالن پر شده و عده زیادی نیز سرپا ایساده بودند از نکات قابل توجه گرامیداشت «استاد بهزاد کرمانشاهی» بود .

کد خبر 2871221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha