۹ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۳۸

شوالیه و چهره ماندگار آواز ایران:

استاد بهزاد باعث شد من به ادبیات عمیق و ریشه ای نگاه کنم

استاد بهزاد باعث شد من به ادبیات عمیق و ریشه ای نگاه کنم

کرمانشاه- چهره ماندگار و شوالیه آواز ایران گفت: پیش از آشنایی با استاد بهزاد به ادبیات علاقه مند بودم اما آشنایی با او باعث شده به ادبیات عمیق و ریشه ای نگاه کنم.

به گزارش خبرنگار مهر شهرام ناظری شامگاه پنج شنبه در مراسم گرامیداشت استاد یدالله بهزاد‌کرمانشاهی، او را مظهر کرمانشاه و کرمانشاهیان دانست و گفت: بنده افتخار داشتم در سنین نوجوانی شاگرد ایشان باشم.

وی با بیان اینکه استاد بهزاد در برقراری ارتباط با دیگران قدری سخت گیر بود گفت: این استاد بزرگوار هم چنین استادی کوشا و سخت گیر بود اما هیچ بی احترامی ای از سوی شاگردان به وی اتفاق نمی افتاد و این در حالی بود که آنزمان و در طول یک ترم تحصیلی حداقل ۸ معلم زبان انگلیسی به خاطر آزار و اذیت دانش آموزان آمدند و رفتند.

شوالیه آواز ایران تصریح کرد: استاد بهزاد کسی بود که ناخودآگاه از سوی شاگردانش مورد احترام قرار می گرفت.

به ادبیات علاقه مندتر از موسیقی ام

وی عشق اول خواد را ادبیات و سپس موسیقی دانست و گفت: با اینکه من به ‌عنوان یک موسیقی ‌دان و خواننده معروفم اما به ادبیات علاقه مند ترم و در واقع من از ابتدا نیز به ادبیات علاقه مند بودم اما آشنایی با استاد بهزاد باعث شد من عمیق و ریشه ای به ادبیات توجه کنم.

ناظری با اشاره به خاطراتی از دوران شاگردیش در نزد استاد بهزاد، توجه و لطف استاد بهزاد را شانس خود دانست و گفت: من جایگاه کنونی ام را مرهون اساتیدی نظیر استاد بهزاد کرمانشاهی و همت علی خراباتی که عرفان را به من آموخت هستم.

این چهره ماندگار آواز ایران، استاد بهزاد را نماد عشق به ایران و از هنرمندانی برشمرد که برای پاسداشت نام ایران هزینه بسیار کرده است.

حضور در کتابخانه استاد بهترین پاداش برای من بود

وی باردیگر به لطف استاد بهزاد به خودش اشاره و تصریح کرد: تشویق‌های استاد انگیزه‌ای برای ادامه کار من در زمینه موسیقی بود و اجازه حضور در کتابخانه شخصی استاد بهزاد نیز بهترین پاداش برای من در زمان شاگردی این بزرگوار بود.

شوالیه آواز ایران باردیگر جایگاه خود را مرهون و مدیون اساتیدی چون بهزاد دانست و گفت: نگاه عمیق و ریشه یا به ادبیات پس از آشنایی با بهزاد باعث شد من با این دید حرکت کنم و هنر و کار من مورد قبول جامعه باشد.

لازم به ذکر است، استاد شهرام ناظری در پایان یک دوبیتی از مولانا را به صورت آواز اجرا و به استاد بهزاد کرمانشاهی تقدیم کرد.

کد خبر 2871258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha