اخبار فلسطین؛

سکوت جامعه جهانی عامل شهادت کودک شیرخواره فلسطینی/وحشت صهیونیستها

سکوت جامعه جهانی عامل شهادت کودک شیرخواره فلسطینی/وحشت صهیونیستها

شهادت کودک شیرخواره فلسطینی به دست صهیونیستها افراطی، واکنش فلسطینی ها و استقرار گسترده نظامیان این رژیم در نابلس و بیت المقدس را به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه معا، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم اسرائیل را مسئول کامل جنایت شنیع شهرک نشینان که به شهادت کودک شیرخواره فلسطینی و زخمی شدن خانواده اش در روستای دوما در نزدیکی نابلس در صبح امروز منجر شد، دانست.

نبیل ابوردینه سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان اعلام کرد: این جنایت اگر اصرار رژیم اسرائیل برای ادامه شهرک نشینی و حمایت از شهرک نشینان نبود رخ نمی داد.

وی افزود: سکوت جامعه بین المللی در قبال این جنایات و فرار قاتلان از مجازات به جریمه سوختگی علی سعد دوابشه و شهادت وی منجر شد.حادثه ای که برای محمد ابوخضیر دیگر کودک فلسطینی قبلا رخ داده بود.

ابوردینه تاکید کرد: پرونده شهادت این کودک فلسطینی در صدر پرونده هایی است که به دادگاه بین المللی کیفری برای مجازات کسانی که در این جنایت مشارکت داشته اند ارجاع داده خواهد شد

وی ضمن انتقاد شدید از واکنش جامعه بین الملل افزود: محکوم کردن به شکل لفظی فایده ای ندارد و باید اقدام عملی برای مجازات جنایتکاران و پایان دادن به اشغال صورت گیرد.

وحشت صهیونیستها از واکنش های احتمالی به شهادت کودک شیرخوار

از سوی دیگر به دنبال شهادت کودک شیرخواره فلسطینی در نابلس و زخمی شدن اعضای خانواده وی که در میان آنها یک کودک چهار ساله نیز به چشم می خورد،نظامیان رژیم صهیونیستی به شکل گسترده ای در منطقه نابلس مستقر شده اند و نظامیان دیگری نیز به حالت آماده باش درآمده اند.

همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی در بیت المقدس و اطراف مسجد الاقصی از بیم درگیری های احتمالی پس از نماز جمعه میان فلسطینی ها و صهیونیستها مستقر شده اند.

درهای مسجد الاقصی بسته شد

منابع فلسطینی اعلام کردند: اشغالگران دربهای مسجد الاقصی را به روی افراد زیر 50 سال بسته اند.

300 نمازگزار غزه ای عازم مسجد الاقصی شدند

این درحالی است که 300 نفر از ساکنان غزه برای شرکت در نماز جمعه عازم مسجد الاقصی شدند.

این افراد از گذرگاه بیت حانون در ساعات اولیه بامداد امروز عازم مسجد الاقصی شدند و سن آنها بالای 50 سال است.

شایان ذکر است که بامداد امروز صهیونیستها افراطی به منزلی در نابلس یورش بردند.آنها ابتدا بر روی دیوار شعارهای نژاد پرستانه نوشتند و آنگاه با پرتاب بطری ها آتشزا این منزل را به آتش کشیدند که بر اثر آن علی سعد دوابشه کودک شیرخواره بر اثر سوختگی به شهادت رسید و تعدادی دیگر از اعضای خانواده وی نیز زخمی شدند.

کد خبر 2871340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha