۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۹

نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها:

نگاه دانشگاه اسلامی به علم باید توحیدی باشد

نگاه دانشگاه اسلامی به علم باید توحیدی باشد

مشهد- رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها گفت: دانشگاه اسلامی با کارکنان اسلامی شکل نمی گیرد بلکه به دانشگاهی اطلاق می شود که دارای نگاه توحیدی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه های کشور، صبح جمعه در هشتمین کنگره جهانی پزشکان جهان اسلام در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: دانشگاه اسلامی فقط به دلیل حضور اساتید و حضور دانشجویان مسلمان اسلامی شناخته نمی شود بلکه دانشگاهی اسلامی است که نگاه به علم و به دانش نگاه توحیدی باشد و اگر نگاه، نگاه توحیدی بود می تواند در ارتقا این دانشگاه تاثیر بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه علم غرورآفرین است و غرور مانع رشد انسان می شود، گفت: نگاه توحیدی به علم باعث تکامل انسان می شود.

وی مجموعه فعالیت هایی که در راستای تبیین معارف اسلامی و پاسخ گویی به شبهات و سوالاتی در زمینه مسایل دینی اجتماعی سیاسی وجود دارد را برعهده نمایندگی نهاد ولی فقیه در دانشگاه ها عنوان کرد و ادامه داد: نظریه دانشگاه اسلامی مقدمه ای برای تحقق دانشگاه اسلامی است و مهم ترین تفاوت بین دانشگاه اسلامی و غیراسلامی در نوع نگرش به علم است.

حجت الاسلام محمدیان افزود: وی ادامه داد: نگاه توحیدی به علم اینست که بدانیم تمام علوم از خداست و علم غیرالهی نداریم و منشا تمامی فیوضات و خیرات و برکات از جمله علم، خداوند است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های کشور در نگاه اسلامی معلم انسان ها را خداوند دانست و تصریح کرد: اگر نگاه به علم نگاه توحیدی شد آنگاه محیط دانشگاه محیط مقدسی می شود.

وی با بیان اینکه آنچه در حوزه ها تفسیر می شود قول خداست و آنچه در دانشگاه ها تبیین می شود فعل خداست، خاطرنشان کرد: اگر محیط دانشگاه محیط مقدسی شد و دانشجو و استاد احساس تقرب به خدا کرد آن هنگام این محیط، محیط بالندگی و رشد و تکامل معنوی انسان خواهد شد.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: دانشگاهی که محیطش مقدس باشد در آن غرورهای علمی و خودبزرگ بینی و خودشیفتگی ها که از موانع رشد انسان است از بین می رود، چرا که علم می تواند در انسان غرور ایجاد کند و غرور که ایجاد شد کمال انسان متوقف می شود و تنها عاملی که مانع غرور در این زمینه می شود نگاه مقدس به علم است.

وی تصریح کرد: در دنیایی که پیشرفت علم در بسیاری از مواقع ابزار دست ستمکاران برای تسلط بر منابع و نیروهای بشریت شده است اگر نگاه توحیدی به علم ایجاد شود این علم در تسلط انسانی هایی که به دنبال زورگویی و ستم بر دیگران هستند قرار نخواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های کشور ادامه داد: کسی که علم را برای خدا می داند به دنبال ستم بر دیگران برنخواهد آمد و می تواند زندگی انسان ها را د رمسیر درست تکاملی خود که رو به سی خدا بودن است، قرار دهد.

وی جهاد در راه خدا مهم ترین ماموریت ما در دانشگاه هاست، افزود: بین علم و دین و ایمان هیچ منافاتی وجود ندارد بلکه علم سرعت بخش به سمت عبودیت انسانی نیز هست.

کد خبر 2871425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha