۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۴۶

با ارائه یک طرح درخواست شد:

برای آزادی زندانیان آمریکایی مسئولان ایرانی را بازداشت کنید

برای آزادی زندانیان آمریکایی مسئولان ایرانی را بازداشت کنید

«دانا روهراباچر» با ارائه طرحی از رئیس جمهور آمریکا خواست تا مقامات غیر دیپلماتیک ایران را در ازای آزادی چند زندانی آمریکایی بازداشت نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، «دانا روهراباچر» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا امروز طرحی را ارائه کرد که به موجب آن از «باراک اوباما» رئیس جمهور کشورش خواسته می شود از آنجاییکه در توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران در ۱۴ جولای سال جاری (۲۳ تیر ماه) موسوم به «برجام» موضوع آزادی آمریکایی های زندانی در ایران لحاظ نشده است، مسئولین ایران که دارای مصونیت دیپلماتیک نیستند را در ازای آزادی زندانیان آمریکایی بازداشت نماید.

گفتنی است، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا ۲۶ تیر ماه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ام. اس. ان. بی. سی گفته بود که در تمامی جلسات مذاکره هسته ای، موضوع آمریکاییهای زندانی در ایران را با همتای ایرانی خود مطرح نموده است.

برخی دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا را به خاطر از دست دادن فرصت در پیگیری و اعمال فشار بر ایران در مذاکرات هسته ای با هدف آزادی ۴ زندانی مذکور مورد انتقاد قرار داده اند.

اوباما قبلاً در پاسخ به اظهارات مشابه گفته بود که گنجاندن موضوع آزادی زندانیان آمریکایی در توافق هسته ای با ایران ممکن نبود، اما دولت او «برای آزادی زندانیان به صورت روزانه تلاش کرده و تا آزادی کامل آن ها به این تلاش ادامه خواهد داد.»

به ادعای روزنامه نیویورک تایمز، این افراد عبارتند از: «امیر حکمتی» تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا، «سعید عابدینی»، «جیسون رضاییان» خبرنگار واشنگتن پست و «رابرت لوینسون» افسر بازنشسته اف بی آی.

کد خبر 2872374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha