۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۶

استمداد از اتحادیه اروپا برای غلبه بر بحران شهر «کاله»

استمداد از  اتحادیه اروپا برای غلبه بر بحران شهر «کاله»

فرانسه و انگلیس از اتحادیه اروپا خواستند تا از مسؤولیت خود در قبال حل بحران مهاجرت شانه خالی نکند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی. بی. سی، فرانسه و انگلستان با جامعیت بخشیدن به بحران مهاجرتی شهر «کاله» از آن به عنوان معضل کل اروپا تعبیر می کنند.

از همین رور، این دو کشور از دیگر اعضای اتحادیه اروپا خواستند تا در حل این مشکل به آنها کمک کنند.

کاله شهری بندری در شمال فرانسه است که با دسترسی به تونل اروپا یا همان کانال مانش نزدیکترین فاصله را با کشور همسایه –انگلستان دارد.

از همین رو، این مکان میانبر خوبی برای مهاجرین غیر قانونی است که عمدتا از کشورهای آفریقایی و خاورمیانه و با عبور از دریای مدیترانه مسیر ایتالیا – فرانسه – انگلستان را در پیش گرفته اند.

بحران شهر کاله زمانی به اوج رسید که اواخر هفته گذشته در پی هجوم ۱۵۰۰ پناهجو به داخل تونل اروپا یک نفر جان خود را از دست داد تا شمار قربانیان را طی دو ماه گذشته به ۹ نفر برساند.

طی یکی دو روز گذشته نیز بر میزان تلاش های مشترک انگلستان و فرانسه برای مهار این مشکل افزوده شده تا آنجا که «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان و «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه طی  یک تماس تلفنی آن را به بحث گذاشتند.

راه حل کوتاه مدت دو کشور برای مواجهه با این معضل، اختصاص منابع مالی، افزایش نیروهای امنیتی و حصاربندی برای ممانعت از ورود به تونل است. اما، راه حل بلند مدت را باید در هم فکری اتحادیه اروپا برای مهار بحران مهاجرت از دریای مدیترانه جستجو کرد.

کد خبر 2872719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha