۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵

معاون صنايع دستی استان بوشهر:

کارگاه‌های آموزش صنایع دستی در زندان‌های بوشهر راه‌اندازی می‌شود

کارگاه‌های آموزش صنایع دستی در زندان‌های بوشهر راه‌اندازی می‌شود

بوشهر - معاون صنايع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: کارگاه‌های آموزش صنایع دستی در زندان‌های بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امين بينش‌پژوه پیش از ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان زندان بوشهر اظهار داشت: به منظور بهینه‌سازی اوقات فراغت زندانیان و ایجاد زمینه‌های اشتغال برای آنها کارگاه‌هایی برای آموزش صنایع دستی در سطح زندان‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تعامل مطلوب اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل زندان‌ها، اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات در اجرای این برنامه‌ها مربوط به هزینه‌ها است که پرداخت حق‌الزحمه اساتید را با مشکلاتی روبرو می‌کرد و در پرداخت حقوق اساتید با مشکلاتی روبرو هستیم.

معاون صنايع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: باید در این زمینه با کار کارشناسی فعالیت کنیم و تلاش شود که این برنامه‌ها بتواند درآمدزایی برای زندانی و خانواده‌های آنها داشته باشد.

رئيس اداره سلامت و اصلاح امور زندان‌های استان بوشهر نیز اظهار داشت: ساختن انسان‌های مفید در زندان‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در این زمینه نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

عليرضا مير اضافه کرد: ارائه آموزش‌های صنایع دستی به زندانیان می‌تواند علاوه بر پرکردن اوقات فراغت زندانیان، در تولید محصولات و درآمدزایی توسط زندانیان نیز نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری این کارگاه‌ها می‌تواند در کاهش جرایم نقش‌آفرین باشد، بیان کرد: باید حس درآمدزایی به زندانیان انتقال یابد و نیمی از درآمد محصولات تولیدی به خانواده‌های زندانیان برسد.

لازم به ذکر است که در این نشست، تفاهم همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره‌کل زندان‌ها امضا شد.

کد خبر 2873865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha