۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۱

با حضور رئیس کمیته امداد؛

جشن خودکفایی ۲۵۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد در تبریز برگزار شد

جشن خودکفایی ۲۵۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد در تبریز برگزار شد

تبریز- با حضور رئیس کمیته امداد کشور، جشن خودکفایی دو هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید پرویز فتاح ظهر سه شنبه در جشن توانمندسازی و خودکفایی دوهزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: سال گذشته در استان آذربایجان شرقی حدود ۷۰ میلیارد تومان در این استان وام داده شده است که امروز این مبلغ را ۱۳۰ میلیارد تومان کرده ایم که هم اکنون قول می دهیم اگر تا آذر این مقدار جذب شد، وام تخصیص داده شده را افزایش خواهیم داد که با وجود انسجام در استان قابلیت جذب مقادیر بیشتر نیز وجود دارد.

وی افزود: در اساسنامه آمده که در کمیته امداد وامی جز قرض الحسنه داده نمی شود که که ما نیز اعتقادی به اعطای وام های دیگر نداشته و در این میان از بانکی انتظاری نداریم.

فتاح ادامه داد: برخی از بانک ها سال گذشته به میدان آمده و تمام تعهدات خود را عملی کرده اند و اگر بانکی به هر دلیلی عذر داشته است از آن بانک می خواهیم امسال عنایت بیشتری داشته باشد.

مددجویان استعداد لازم را برای خوداتکایی دارند

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه رهبر و دولت تاکید بالایی در بحث خوداتکایی دارند، گفت: برگزاری این جشن نشانگر این است که مددجویان توانایی لازم را دارند که در راستای خوداشتغالی قدم برداشته و به استقلال برسند.

وی افزود: سال گذشته ۱۲۰ هزار فقره وام دادیم که این قابلیت در کمیته وجود دارد که به میزان دو برابر آن نیز جذب کند که تضمین برگشت آن به عهده خود ما است.

فتاح با بیان اینکه قابلیت و استعداد بالایی در بین مددجویان وجود دارد، گفت: باید اجازه دهیم تا این استعدادها شکوفا شوند که البته اشاره می کنیم که مسئولان نظام قصد کمک به مددجویان و کمیته امداد را دارند و هر چه قدر مشکل در جامعه باشد طرفداری از محرومان همواره در صدر اولویت های کاری تمامی مسئولان است.

سفر پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به همدان

وی همچنین با اشاره ای به تحت پوشش قرار دادن مددجویان غیر مسلمان در کشور نیز گفت: تعداد مسیحیان و ارامنه تحت پوشش این کمیته آمار بالایی است و حتی در موارد دیگری سرپرست خانواده در دادگاه عدل نظام محکوم شده است اما خانواده وی تحت پوشش کمیته هستند که این رفتار عادلانه نظام جمهوری اسلامی سبب شده است که این امر الگویی برای دیگر کشورهای محسوب شود.

رئیس کمیته امداد کشور ادامه داد: اشتغال های ایجاد شده توسط ما بسیار کم هزینه هستند زیرا در صنعت نمی توان با ۱۰ میلیون ایجاد اشتغال کرد اما در کمیته توانسته ایم این امر را عملی کنیم.

وی افزود: کمیته امداد تنها مستمری پرداخت نمی کند و بخشی از درآمد کمیته صرف مسکن، درمان، بیمه و دیگر احتیاجات مددجویان می شود.

متوسط درآمد سالانه مددجویان خودکفا در استان ۱۳ میلیون تومان است

حسین دشتی نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز مددجویان نشان دادند که می توانند بر روی پای خود ایستاده و در اقتصاد کشور مفید باشند که در این راستا شاهد خودکفایی دو هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش هستیم.

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به متوسط درآمد این افراد گفت: متوسط درآمد سالانه مددجویان خودکفا در استان ۱۳ میلیون تومان است که حداقل درآمد ۹ میلیون و حداکثر ۳۱ میلیون برآورد شده است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد خودکفایی تمامی خانواده های تحت پوشش این کمیته باشیم.

دشتی ادامه داد: بیشترین وام پرداختی برای مددجویان برای خودکفایی ۳۰ میلیون و کمترین آن سه میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی همچون صنایع دستی ظرفیت بزرگی دارند، گفت: برخی از مشاغل همچون صنایع دستی در سطح کشور فرآیند تولید و بازاریابی خوبی پیدا نکرده اند که در این راستا کمیته امداد توانسته است گام های خوبی بردارد.

مدیر کل کمیته امداد استان افزود: ۲۳۷ نفر از تسهیلات خود کمیته امداد و وام بدون بهره و کارمزد بهره برده اند و بقیه که ۸۸ درصد افراد خودکفا را تشکیل می دهد صرفا از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند که عنایت ویژه دولت را به این مجموعه نشان می دهد.

۷۳ درصد مددجویان خودکفا را بانوان تشکیل می دهند

وی در خصوص تعداد بانوان خودکفا شده نیز گفت: از میان تعداد افراد خودکفا ۷۳ درصد افراد را بانوان تشکیل می دهند و بقیه که ۶۷۲ نفر را شامل می شود از مددجویان مرد هستند که علیرغم مشکلات جسمی توانستند با انجام کاری استقلال پیدا کنند.

دشتی افزود: قالیبافی از مشاغلی است که توانسته برای ایجاد درآمد در بین مددجویان جا باز کند که در این راستا شش هزار و ۸۰۰ نفر بافنده فرش داریم.

وی همچنین از وجود سه هزار و ۸۰۰ خانواده یتیم دار در استان خبر داد و گفت: این کودکان دارای حامی بوده و به همین دلیل تا حدودی خیالمان از بابت آن ها آسوده است.

کد خبر 2875090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • داور مرادی.ناظر فنی .سراب ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      0 0
      با تشکر از تشریف فرمایی رئیس و سرورمان آقای فتاح و مدیر کل محترم و تمامی عزیزان شرکت کننده در جشن.