۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۴۵

وزیر کشاورزی عراق اعلام کرد:

امضای دو تفاهمنامه نباتی و حیوانی بین عراق و ایران

امضای دو تفاهمنامه نباتی و حیوانی بین عراق و ایران

جویبار - وزیر کشاورزی عراق با اشاره سفر خوب و موفق به جمهوری اسلامی ایران گفت: در راستای تقویت همکاری دو کشور عراق و ایران دو تفاهم نامه و موافقت نامه نباتی و حیوانی امضاء شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن زیدان ظهر سه شنبه در بازدید از پروژه پرورش ماهیان خاویاری چپکرود جویبار با بیان اینکه امضای این دو تفاهمنامه خود در ایجاد زمینه تقویت همکاری بخش کشاورزی موثر است، اظهارداشت: مازندران بدلیل ظرفیت ها و قابلیت هایی که دارد می تواند زمینه همکاری دو کشور و استان های عراق و مازندران را فراهم کند.

وی در خصوص صادرات محصولات کشاورزی توسط کشاورزان، تصریح کرد: امضاء دو تفاهمنامه موجب تقویت زمینه همکاری دو کشور شده است و برای اجرایی کردن این تفاهمنامه ها تلاش داریم زمینه حضور کشاورزان استانهای مختلف عراق به استان مازندران را که دارای قابلیت های بسیار است، فراهم کنیم و سعی در ایجاد حضور کشاورزان مازندرانی و عراقی به کشورهای دو طرف هستیم.

وی سقف صادرات و مبادلات را تا حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: انتظار داریم این سقف دو برابر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با اشاره به بازدید هیات عراقی از روز گذشته در مازندران، هدف از این سفر تعامل و همکاری متقابل دو کشور عراق و جمهوری اسلامی عنوان کرد و با بیان اینکه وزیر کشاورزی به سفر هیات عراقی از مازندران تاکید داشته اند، اظهار داشت: تاکید وزیر کشاورزی از مازندران به دلیل قابلیت ها و ظرفیت خوب کشاورزی، استان است.

وی با توجه به بیماری آنفلوانزای مرغی در مازندران، تصریح کرد: این بیماری موجب رکود صادرات مرغ به کشور عراق شد ولی بررسی های صورت گرفته از سازمان جهانی بهداشت، نشان داد که استان مازندران به عنوان پاکترین استان بوده است و امیدواریم در این بازدیدها صادرات مرغ از مازندران به عراق دوباره آغاز شود.

حیدرپور از گسترش و توسعه صادرات کیوی، پرتقال، مرغ، جوجه یکروزه، صیفی جات، سبزی و گل و گیاه زینتی به کشور عراق خبر داد.

کد خبر 2875158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha