۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۳۲

طی سال گذشته؛

پارك علم و فناوری خراسان شمالی ۱۶۹ هزار دلار صادرات داشت

پارك علم و فناوری خراسان شمالی ۱۶۹ هزار دلار صادرات داشت

بجنورد- رئیس پارك علم و فناوری خراسان شمالی گفت: میزان صادرات محصولات پارک علم و فناوری این استان طی سال گذشته ۱۶۹ هزار و ۵۰۰ دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر پیله ور سه شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: گرچه خراسان شمالی از آخرین استانهایی است كه پارك علم و فناوری در آن تاسیس شده، اما در حال حاضر از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی در خصوص اعتبارات این پارك گفت: از محل اعتبارات صندوق نوآوری و شكوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری اعتباری به پارك علم و فناوری تعلق نمی گیرد.

پیله ور با اشاره به فعالیت ۴۰ شركت دانش بنیان پارك علم و فناوری خراسان شمالی تصریح كرد: طی سفر معاونت علمی ریاست جمهوری به این استان، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به چهار شركت دانش بنیان خراسان شمالی تخصیص داده شد.

وی اظهار داشت: همچنین پارك علم و فناوری خراسان شمالی تا کنون بالغ بر ۳۵ تفاهم نامه استانی با شرکت های دانش بنیان منعقد كرده است.

پیله ور تعداد مراکز رشد فعال در استان را دو مرکز اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تنها دو مركز رشد در شهرستان‌های شیروان و اسفراین فعالیت دارند و این پارك در سال جاری برنامه ای در خصوص احداث مراكز رشد ندارد.

وی با اشاره به اینكه پارك علم و فناوری خراسان شمالی به عنوان مرجع فناوری به آسیای میانه معرفی شده است، افزود: سال گذشته خروجی قرار دادهای منعقد شده این پارك، صادرات ۱۶۹ هزار و ۵۰۰ دلاری محصولات مختلف بوده است.

پیله ور همچنین اشتغال را یكی از دغدغه های مهم و اصلی پارك علم و فناوری خراسان شمالی عنوان كرد و گفت: خوشبختانه با فعالیت خوب این پارك تاكنون زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر در استان فراهم شده است.

کد خبر 2875579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha