به بهانه مبارزه با داعش؛

آمریکا طرح آموزش سومین گروه از شورشیان سوری را آغاز کرد

آمریکا طرح آموزش سومین گروه از شورشیان سوری را آغاز کرد

آمریکا آموزش سومین گروه از شورشیان سوری را به بهانه مبارزه با داعش آغاز کرده است حال آنکه این طرح در اولین مرحله ناکارآمدی خود را به اثبات رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، واحد فرماندهی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پنتاگون آموزش سومین دسته از شورشیان سوری را که قرار است در مبارزه با داعش ازآنها استفاده شود، آغاز کرده است.

در همین رابطه، «پت رایدر» سخنگوی ستاد مرکزی ارتش آمریکا مدعی شد که  پنتاگون که پیشتر آموزش دو گروه از شورشیان میانه رو سوری را بر عهده گرفته است، شاهد تمایل روز افزون گروه های مخالف سوری برای شرکت در طرح مبارزه با داعش است.

گفته می شود که گروه اول از شورشیان آموزش دیده که شامل ۵۴ عضو هستند، ماه گذشته به سوریه اعزام شدند و بلافاصله نیز مورد تهاجم یکی از گروه های وابسته به القاعده به نام «جبهه النصره» قرار گرفتند.

از این میان، یکی از شورشیان آموزش دیده کشته شده، ۵ نفر دیگر نیز به اسارت درآمدند و از سرنوشت مابقی اعضای گروه هم اطلاع چندانی در دست نیست. آمار ارایه شده به تنهایی برای به رخ کشیدن چالش هایی که طرح مبارزه با داعش با تکیه بر شورشیان آموزش دیده سوری پیش رو دارد، کفایت می کند.

کار آموزش گروه سوم از شورشیان سوری از ۲۴ ام ماه جولای گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. انتظار می رود که تعداد شورشیان تحت آموزش تا اواخر سال میلادی جاری به ۳۰۰۰ نفر و تا ماه می سال میلادی آینده به ۵۰۰۰ نفر افزایش یابد.

آمریکا مدعی است که ظرف ۳ سال آینده تعداد این شورشیان را تا ۱۵۰۰۰ نفر افزایش می دهد تا به زعم خود آنها را راهی میدان مبارزه با داعش کند.

گروه های مورد نظر در سایت های نظامی کشورهایی نظیر اردن، ترکیه، عربستان سعودی و قطر آموزش می بینند.

کد خبر 2876040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha