نایب رئیس اتحادیه صنایع هوا و فضا:

بومی سازی فناوری فضایی بعد از لغو تحریم/ تسریع در تولید ماهواره

بومی سازی فناوری فضایی بعد از لغو تحریم/ تسریع در تولید ماهواره

نایب رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران از بومی سازی فناوری فضایی و ساخت ماهواره بعد از لغو تحریم ها خبر داد و گفت: با دسترسی به تکنولوژی روز دنیا می توان به بومی سازی حامل های فضایی دست یافت.

مسعود قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت کشور در عرصه صنایع فضایی اظهار داشت: در چند سال اخیر در صنایع موشکی نظامی، کشورمان پیشرفت خوبی داشته است و در عرصه ماهواره ای نیز اقدامات موثری برای تولید انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه ساخت ماهواره و حامل های فضایی در برخی قسمتها، نیازمند تامین قطعات و سیستم از تولیدکنندگان بزرگ دنیا هستیم گفت: لغو تحریم ها می تواند به افزایش سرعت تولید ماهواره های فضایی کمک قابل توجهی کند.

قاسمی با تاکید براینکه در حوزه صنایع فضایی و ماهواره ای باید بخش خصوصی نیز ورود کند، ادامه داد: دولت باید برای تسریع در روند تولید ماهواره ملی و حامل های فضایی، بخشی از امور را به بخش خصوصی بسپارد.

نایب رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با بیان اینکه در حوزه فضایی، تحریم معضلی بود که سبب محدودیت دسترسی به قطعات و تکنولوژی روز دنیا برای کشور شده بود خاطرنشان کرد: با لغو تحریم و استفاده از دانش فنی روز دنیا، می توان به بومی سازی فناوری فضایی دست یافت.

وی با اشاره به پیشرفت کشور در دوره تحریم و برغم عدم دسترسی به تکنولوژیهای روز دنیا ادامه داد: سختی تحریم باعث شد به برخی از دانش ها در عرصه فضایی دست پیدا کنیم و بعد از تحریم نیز می توانیم روی این دانش کار کرده و آن را بومی کنیم.

قاسمی دستیابی به دانش فناوری فضایی و بومی سازی این فناوری را نیازمند تعامل دولت و بخش خصوصی در دوران پس از تحریم عنوان کرد.

کد خبر 2877494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha