۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۷:۳۹

در خراسان شمالی؛

راه اندازی مركز تهیه مواداولیه فرش ۲ میلیاردریال اعتبار نیاز دارد

راه اندازی مركز تهیه مواداولیه فرش ۲ میلیاردریال اعتبار نیاز دارد

بجنورد- رئیس اتحادیه صنفی قالیبافان شهرستان بجنورد گفت: راه اندازی مرکز تهیه مواد اولیه فرش دستباف در خراسان شمالی نیازمند دو میلیارد ریال اعتبار است.

ابوالقاسم محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برخی مشكلات حوزه فرش در شهرستان بجنورد افزود: عرضه مواد اولیه فرش با قیمت های مختلف، یكی از معضلات جدی این حوزه است و بی ثباتی قیمت مواد اولیه سبب می شود تا بافندگان با ضرر و زیان بیشتری در تولید فرش مواجه شوند.

وی عدم پوشش بیمه قالی‌بافی برخی با فندگان فرش در این استان را یكی دیگر از معضلات موجود برشمرد و گفت: فروش تولیدات بافندگان فرش یكی دیگر از مشكلات این بخش است؛ چراكه دلالان به راحتی وارد حوزه فرش شده و سود حاصله از دسترنج بافندگان بیشتر نصیب آنان می شود.

محمدی همچنین تصریح كرد: بیشتر بافندگان خواهان تولید فرش‌های  بزرگ هستند چراكه سوددهی خوبی نسبت به فرش های كوچك و تابلو فرش دارد.

وی گفت: متاسفانه مركزی برای تهیه مواد اولیه فرش در استان وجود ندارد و ضرورت دارد تا با راه اندازی چنین مرکزی، کار تولید فرش دستباف در این استان گسترش یابد.

محمدی تصریح کرد: برای رفع این مشکل تا کنون پیگیری های زیادی انجام شده اما راه اندازی چنین مرکزی در استان نیازمند  دو میلیارد ریال اعتباراست  و سرمایه گذاری برای دست اندرکاران این حوزه بسیار سخت.

وی از متولیان امر و از مسئولان خراسان شمالی خواست تا برای راه اندازی این مرکز که علاوه بر اشتغال جدید به استمرار اشتغال هزاران نفر از بافندگان موجود فرش در این استان نیز کمک می کند، چاره ای بیندیشند.

محمدی در خصوص وضعیت بازار فرش در شهرستان بجنورد و استان افزود: متاسفانه در حال حاضر بازار فرش در شرایط بسیار نامناسبی به سر می برد و این وضعیت می طلبد تا مسئولان به رفع مشكلات این هنر اشتغالزا توجه ویژه داشته باشند.

رئیس اتحادیه صنفی قالیبافان بجنورد گفت: باید اقدامات موثری در راستای بازاریابی فرش استان انجام شود تا رغبت بافندگان برای تولید این محصول افزایش و رونق اقتصادی در این بخش تحقق یابد.

وی تصریح كرد: امسال به منظور بازاریابی و معرفی فرش استان به سایر استان های كشور ۱۰ تولیدكننده فرش از خراسان شمالی در نمایشگاه بین المللی فرش تهران شركت می كنند.

محمدی همچنین شمار بافندگان فرش در شهرستان بجنورد را حدود هفت هزار نفر اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان، جمعیتی بالغ بر ۹۱۷ هزار نفر دارد.

کد خبر 2878339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha