۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰

قم در سوگ صادق آل محمد(ص)؛

حرم اهل بیت(ع) در غم رئیس مکتب جعفری اشکبار است

حرم اهل بیت(ع) در غم رئیس مکتب جعفری اشکبار است

قم - همزمان با بیست و پنجم شوال، سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری، جعفر بن محمد الصادق(ع) شهر قم رنگ عزا به خود گرفته و حرم بانوی کرامت حضرت معصومه(س) یکپارچه سیاهپوش است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر کریمه حرم اهل بیت(ع) همزمان با بیست و پنجم شوال، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) محل برگزاری مجالس مختلف عزاداری در سوگ این امام همام است.

از شب گذشته اردتمندان به خاندان اهل بیت(ع) با حضور در اماکن مقدسه از جمله حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران، آئین‌های سوگواری برپا کرده و شکوه ارادت خود به خاندان رسول الله(ص) را به تصویر کشیده‌اند.

صحن و سرای حرم کریمه اهل بیت(ع) امروز مملو از زائران، دلدادگان و اردتمندان به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که با برپایی دسته‌های عزاداری از نقاط مختلف شهر خود را به این حرم مقدس رسانده، در سوگ امام جعفر صادق(ع) به سر و سینه می‌زنند و این مصیبت را محضر بی بی فاطمه معصومه(س) تسلیت عرض می‌کنند.

همچنین همزمان با شب و روز شهادت امام ششم شیعیان حضرت صادق(ع)، مراسم سوگواری جعفری در بقاع متبرکه شاخص قم در حال انجام است و آستان مقدس امامزادگان سید علی(ع)، جعفر شهید(ع)، شاه سید علی(ع)، ابراهیم(ع)، سید معصوم(ع) و... میزبان زائران و دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.

به علاوه مجالس مختلف وعظ و سوگواری در مساجد و تکایا مختلف سطح شهر به همین منظور برپا شده است و سخنرانان به بیان ویژگی‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی و معنوی امام صادق (ع) می‌پزدارند و مداحان در ماتم از دست دادن این امام بزرگوار به مرثیه سرایی مشغول هستند.

در کنار برگزاری این محافل، مجالس روضه خوانی در محلات و منازل نیز در حال برگزاری است و سردر خانه‌ها به پرچم "به مراسم عزاداری خوش آمدید" مزین شده‌اند.

برگزاری مراسم عزاداری با حضور آیت الله وحید و لاریجانی

همچنین قبل از ظهر سه‌شنبه همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری مراسم عزاداری از بیت آیت الله العظمی وحید خراسانی با حضور این مرجع تقلید، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و خیل عظیم عزاداران، روحانیون و مردم قم به سمت حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز در اطلاعیه‌ای ضمن تأکید بر تعظیم سالروز شهادت امام صادق(ع) از برگزاری مراسم سالروز حمله ساواک به طلاب در مدرسه فیضیه خبر داده است.

این مراسم عصر امروز سه‌شنبه با حضور طلاب و اساتید حوزه در مدرسه فیضیه قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 2880264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha