۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۲

جانشین دبیرکل حزب الله لبنان؛

ایران قدرتی جهانی است/اگر حزب الله نبود لبنان ضمیمه اسرائیل می‌شد

ایران قدرتی جهانی است/اگر حزب الله نبود لبنان ضمیمه اسرائیل می‌شد

شیخ نعیم قاسم با تبریک دستیابی ایران به توافق هسته ای با کشورهای ۱+۵، جمهوری اسلامی ایران را قدرت منطقه ای و جهانی توصیف کرد و گفت: ایران این قدرت را با صبر، استقامت و ایستادگی کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شیخ نعیم جانشین دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت:  ایران یک قدرت تاثیر گذار در منطقه است و جو کشورهایی است که علیه مرتجعین منطقه مبارزه می کند.

شیخ نعیم قاسم با تبریک دستیابی ایران به توافق هسته ای با کشورهای ۱+۵، جمهوری اسلامی ایران را قدرت منطقه ای و جهانی توصیف کرد و گفت: ایران این قدرت را با صبر، استقامت و ایستادگی کسب کرد و توانست حق خود را در موضوع هسته ای به دست آورد.

وی با بیان این که حزب الله در خط ولایت اسلامی و دربرابر خط انحراف گرایان قرار گرفته است، یادآور شد: تکفیری ها، صهیونیست ها و همچنین دشمنان اسلام در برابر خط اسلام ناب محمدی (ص) قدعلم کردند و جنگ با آنها تا شکست شیطان ادامه دارد.

جانشین دبیرکل حزب الله لبنان با تبیین دلایل شکل گیری رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه توسط استعمارگران گفت:‌ هدف آنان از تشکیل رژیم صهیونیستی اشغال سرزمین نبود بلکه اشغال عقل ها، تن‌ها و به ذلت کشیدن مسلمانان بود. اگر صهیونیست ها به پشتیبانی آمریکا نیرومند هستند، حزب الله با اتکای به خدای متعال نیرومند است. اگر رژیم صهیونیستی با جنایت، خود را نیرومند کرده است، نیرومندی حزب الله از بازوان یارانش است. اگر جهاد حزب الله در لبنان نبود امروز لبنان به جولانگاه رژیم صهیونیستی مبدل شده بود.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر این که رژیم اسراییل جرات حمله به لبنان را ندارد، اظهارداشت: حزب الله با قربانی کردن جان و مال خود آنها را شکست داد و خوار و ذلیل از زمین لبنان بیرون راند.

جانشین دبیر کل حزب الله لبنان به جنگ تحمیلی ایران و عراق اشاره کرد گفت: جبهه منحرف همان بود که از ابتدای انقلاب ایران به آن حمله کردند و نماد آن نیز زمانی بود که رژیم بعث عراق جنگ ۸ ساله را به کار برد تا شاید نطفه اسلام را از بین ببرد و این جنگ، جنگی تن به تن علیه ایران نبود بلکه جنگ جهانی علیه ایران بود که با توانمندی مقاومت و ارزانی داشتن جان خود توسط ملت و رهبری توانست آنها را عقب براند.

شیخ نعیم قاسم با یادآوری ورود تکفیری ها به منطقه از طریق سوریه، گفت: مستکبران راه را برای تکفیر ها هموار کردند تا از ۸۰ کشور مختلف این آدم کش های جنایتکار وارد سوریه شوند تا سوریه مقاومت به سوریه صهیونیستی تبدیل شود و ما آنها را نمی شناختیم تا زمانی که وارد خاک این کشور شدند و توطئه آنها نیز ضربه زدن به ما است.

وی اظهارداشت: هرگز تکفیری ها را جزو مردم شریف اهل تسنن نمی دانیم و رابطه ما با برادران اهل سنت در قرآن اعلام شده است.

جانشین دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: آنها می گویند چرا ما می جنگیم، ما در سوریه برای دفاع از سوریه، لبنان، اسلام، طرح مقاومت و از آینده نسل های اسلامی دفاع می کنیم و ما برای مقاومت می جنگیم.

وی با بیان این که ما پیروز می شویم، افزود: ما شهید می دهیم و خواهیم داد و شهدا را تقدیم می کنیم برای اینکه برده کسی نشویم و طرح مقاومت زنده بماند و خودروهای انفجاری بین مردم منفجر نشود.

جانشین دبیرکل حزب الله لبنان درمورد تحولات عراق نیز خاطر نشان کرد:آمریکا و مزدوران آن از تکفیری ها پشیبانی می کنند و آنها دروغ می گویند که علیه تکفیری ها می جنگیم.  

وی با بیان اینکه، امروزه از تکفیری ها پشتیبانی می شود، ادامه داد:راهی نیز نیست جز اینکه مقاومت را ادامه دهیم در برابر تکفیری ها بیایستیم.

شیخ نعیم قاسم با نکوهش اقدامات مداخله جویانه وضد بشری عربستان در یمن گفت:‌ آیا در حال حاضر جنایتی وحشتناک تر از کشتار یمن وجود دارد؟ عربستان با هواپیما، بمب و توپ بر سر مردم، زنان و کودکان یمنی می ریزد ولی حقوق بشر کوچکترین اعتراضی نمی کند اما اگر همین حقوق بشر ناخن کودکی از خودشان کم می شد دنیا را پر می کردند یا در بحرین ببنید چه بر سر این ملت آوردند. مردم نیازهای اولیه و قانونی شان را از مسئولان این کشور مطالبه کردند اما ببینید چه بر سر این مردم مظلوم آورده اند.

وی تاکید کرد: زمانی پیروز می شویم که از خط مقاومت دفاع کنیم و زمانی شکست می خوریم که فتنه گران را راه دهیم و متفرق شویم.  

شیخ نعیم قاسم اظهارداشت:حزب الله خط اول جبهه نبرد است و خداوند به ما وعده پیروزی داده تا زمانی که حکومت اسلامی را تحویل امام زمان (ع) دهیم.

وی با ابلاغ سلام سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مردم ایران، اظهار داشت: اگر ارشادات رهبر معظم انقلاب نبود ما شاهد پیروزی های بسیار مقاومت اسلامی و حزب الله نبودیم.

 

کد خبر 2883046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha