هجوم پناهجویان به قطارهای مقدونیه برای عزیمت به صربستان

هجوم پناهجویان به قطارهای مقدونیه برای عزیمت به صربستان

پناهجویان در مقدونیه تلاش می کنند به هر طریق ممکن سوار قطارهایی شوند که هر روزه عازم صربستان است تا از آنجا خود را به مجارستان و سپس به آلمان، فرانسه و انگلستان برسانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، مقدونیه این روزها شاهد صحنه های پر هرج و مرج سوار شدن به قطار هزاران پناهجویی است که خود را به این کشور رسانده اند.

بر این اساس مسیر مقدونیه برای مهاجرانی که از خاورمیانه و آفریقا خود را به یونان، ترکیه و بلغارستان می رسانند، برای دستیابی به کشورهای مرفه تر اروپا مسیر اصلی به حساب می آید. در همین حال برخی از پناهجویان می خواهند به کاله در شمال غربی فرانسه بروند تا از آنجا راهی برای ورود به بریتانیا پیدا کنند.

طبق این گزارش پناهجویان پس از رسیدن به صربستان تلاش می کنند به کمک قاچاقچیان انسان راهی برای ورود به مجارستان پیدا کنند و اگر در این مسیر گرفتار پلیس نشوند می توانند وارد فضای شنگن شوند و به کشورهای مورد نظرشان برای ارائه درخواست پناهندگی بروند.

پیش از این در مسیر ولس یک قطار با گروهی از پناهجویان اهل سومالی و افغانستان تصادف کرد که طی آن دست کم ۱۰ نفر جان باختند. گفتنی است کمیسیون اروپا وضعیت کنونی را وخیم ترین بحران مهاجرت به اروپا از جنگ جهانی دوم تاکنون دانسته است.

کد خبر 2883299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
      0 0
      رئیس جمهور ایران چرا طرح مبارزه بافساد درکشور را مطرح وبا قدرت درپی اجرای آن نیست تا این همه اختلاس ورشوه خواری مخصوصاً دربانکها صورت نگیرد