۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۰۹

شامگاه جمعه؛

ادای احترام مهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) به مقام امام راحل

ادای احترام مهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) به مقام امام راحل

شهرری- شامگاه جمعه مهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با حضور در حرم مطهر امام راحل نسبت به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه جمعه مهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت با حضور در حرم مطهر امام راحل نسبت به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

در این مراسم صدها شرکت کننده خارجی اجلاس مجمع جهانی اهل بیت بر سر مزار امام خمینی(ره) حاضر شده و از مقام و جایگاه بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران تجلیل کردند.

در این مراسم شرکت کنندگانی از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، آلمان، استرالیا، اندونزی، مالزی، هلند، اتریش مصر، نیجریه و دهها کشور دیگر حضور داشتند.

همچنین شرکت کنندگان در این مراسم با حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) دیدار کردند.

حضور ۱۰۰۰ اندیشمند شیعه در اجلاس مجمع جهانی اهل بیت

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در مراسم ادای احترام مهمانان اجلاس سراسری مجمع جهانی اهل بیت به مقام شامخ امام راحل اظهار داشت: ششمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت از ۲۳  تا ۲۹ مرداد در تهران برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد حسن اختری افزود: در این اجلاس بیش از هزار نفر از نخبگان، اندیشمندان و پژوهشگران برجسته جهان تشیع حضور دارند که مراسم آغازین این اجلاس روز شنبه با حضور مهمانان داخلی و خارجی آغاز می شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم برگزاری این اجلاس، افزایش میزان وحدت و اتحاد میان امت اسلامی است و در همین راستا اجلاس مجمع جهانی اهل بیت کار خود را آغاز می کند.

اختری اضافه کرد: همایش بین المللی امام سجاد(ع) با هدف بررسی رساله حقوقی این امام همام و سبک زندگی ایشان از بخش های جانبی همایش سراسری و عمومی مجمع جهانی اهل بیت است که برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور صدها اندیشمند و پژوهشگر شیعه از کشورهای مختلف جهان در حرم امام راحل متذکر شد: امام راحل با تکیه بر مبانی اسلام، هویت جهان اسلام را زنده کرد.

کد خبر 2883365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha