۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳

کنسرت گروه پالت در شیراز؛

آوای دهه شصتی ها در شهر «راز» پیچید/ گلریزان «پالت» برای هنرمندان

آوای دهه شصتی ها در شهر «راز» پیچید/ گلریزان «پالت» برای هنرمندان

شیراز- گروه پالت که برای دو روز در شیراز اجرای کنسرت داشت و جمعیت زیادی را به تالار حافظ کشاند.

به گزارش خبرنگار مهر، کنسرت موسیقی تلفیقی گروه «پالت» به سرپرستی روزبه اسفندارمز و خوانندگی امید نعمتی که روزهای ۲۲ و ۲۳ مردادماه ۱۳۹۴ در تالار حافظ شیراز به اجرا در آمد برای سومین بار به خواست علاقه مندان موسیقی ایرانی به روی صحنه رفت.

اعضای گروه پالِت در کنسرت شیراز با حضور روزبه اسفندارمَز (سرپرست / کلارینت)، امید نعمتی (خواننده)، مهیار طهماسبی (ویلنسل)، داریوش دهقانی آذر (کنترباس)، محمدامین طاهری (درامز)، سردار سرمست (آکاردئون) و کاوه صالحی (گیتار) به اجرای قطعاتی برگزیده از آلبوم های "آقای بنفش" و "شهرمن بخند" پرداختند.

«شهرمن بخند» به شیرازی ها لبخند زد

در این کنسرت که افزون بر چهار قطعه از آلبوم آقای بنفش ترانه هایی از آلبوم اخیر گروه با نام «شهرمن بخند» با به اجرا گذاشته شد که از آن جمله «می رقصد زندگی»، «گوش کن»، «رنگ شماره یک»، «بام تهران»، «لیلی» بود.

گروه پالت که با آلبوم آقای بنفش نخستین بار مطرح شد در اجرای بخش نخست خود با قطعاتی کنسرت را ادامه داد که از مطرح ترین های این آلبوم بود.

امید نعمتی در این کنسرت با اشاره به ترانه ی «درس علوم» که از قطعات مفرح آلبوم گذشته پالت است آنرا به همه کسانی تقدیم کرد که مانند اعضای گروه از درس و مدرسه گریزان هستند.

نعمتی همچنین یادآوری کرد که همیشه گروه پالت در پی این بوده که بر اساس ملودی های ایرانی قطعه ای بسازد که شاد و مفرح باشد، اما نتیجه اینکه "رنگ شماره یک" حاصل این تلاش بود که این نیز غم انگیز جلوه کرد.

پالت با ۶ سلیقه متفاوت آفرید

ویژگی کلیدی گروه «پالت» سازبندی آن است، سازهای گروه پالت کنترباس، کلارینت، آکاردئون، گیتار، ویلن سل را شامل می‌شود. خواننده این گروه امید نعمتی است که سابقاً در گروه دنگ شو فعالیت داشته و با آواز سنتی آشناست. پالت اثر خود را با مشارکت اعضای خود با شش سلیقهٔ متفاوت می‌آفریند که این باعث تنوع آن می‌گردد. ترانه‌های آثار پالت یا اشعار کلاسیک هستند یا امید نعمتی آنان را نوشته است.

از به یادماندنی ترین ترانه هایی که در این کنسرت حاضران را به وجد آورد و بارها از سوی آنها درخواست شد، قطعه "خونه مادربزرگه" از آلبوم آقای بنفش بود که گروه پالت در پایان این کنسرت به خوانندگی امید نعمتی پس از اینکه صحنه را ترک می کرد به روی سن بازگشته و اجرا شد.

گلریزان پالت برای هنرمند دربند

در حاشیه این کنسرت محسن خباز در گفت و گویی با حاضران از گلریزانی خبر داد که به واسطه کنسرت پالت در شیراز آغاز شده است.

این فعال و کنسرت گذار در شیراز درباره این کار خیر، گفت: گلریزانی کوچک برای یکی از هنرمندان دربند آغاز شده که با آمدن گروه پالت به شیراز رنگ تازه ای گرفته است.

خباز تاکید کرد: در این کار نیک افزون بر خیران شیراز یکی از بانوان پژوهشگر موسیقی ایران با تعلق خاطر ویژه ای چراغ این گلریزان را روشن ساخته اند.

وی ادامه داد: گلریزان معمولا در زورخانه ها به همت بزرگی انجام می گیرد، اما در این گلریزان بزرگانی پیش دستی کرده اند که موسیقی فارس وامدار آنهاست.

این گروه افزون بر شیراز در سال ۱۳۹۲ کنسرت‌هایی را در پاریس، کلن، میلان، آمستردام، گوتنبرگ و استکهلم اجرا کرد.

کد خبر 2883424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha