۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۴۳

آیت الله خرازی:

مساجد محور کارهای فرهنگی باشند

مساجد محور کارهای فرهنگی باشند

قم - عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مساجد باید محور کارهای فرهنگی باشند، گفت: جشن‌های دهه کرامت باید بیشتر از هر جایی در مساجد برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن خرازی عصر شنبه در دیدار اعضای شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت اظهار داشت: جشن‌های دهه کرامت باید بیشتر از هر جایی در مساجد برگزار شود تا مردم در آن مشارکت داشته باشند.

وی افزود: مساجد باید از غربت خارج شوند و هر برنامه‌ای که می‌خواهید بگیرید اول در مسجد برگزار کنید و از اقشار مختلف مردم برای حضور و مشارکت دعوت کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری آن باید به محلی برای رجوع مردم تبدیل شود و هر فردی لیاقت‌هایی که دارد و هر کاری که بلد است به خدمت بپردازد تا موجب وحدت بیشتر مردم باشد.

وی اظهار داشت: همان طور که رهبر انقلاب فرموده‌اند باید در مساجد فعالیت سیاسی وجود داشته باشد اما سیاسی کاری نشود.

آیت الله خرازی تأکید کرد: شناخت دوست و دشمن یکی از کارهای سیاسی است که باید در مسجد به مردم و جوانان آموزش داده شود تا براثر هجمه‌های فکری دشمنان تحت تأثیر قرار نگیرند.

حجت الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این دیدار برگزاری جشن‌های دهه کرامت و جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را بی‌نظیر دانست و گفت: جشن‌های دهه کرامت در بیش از ۷۰ کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 2884110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha