۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۱۴

«از فرش تا عرش» در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمد

«از فرش تا عرش» در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمد

نمایشگاه «از فرش تا عرش» همزمان با آغاز دهه کرامت شامگاه یکشنبه ۲۵ مرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه «از فرش تا عرش» همزمان با آغاز دهه کرامت شامگاه یکشنبه ۲۵ مرداد ماه با حضور احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، جواد بختیاری رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۳۶ اثر تلفیقی از هنرهای خوشنویسی و قلمکاری بر اساس آیات شریف قرآن و متون اسلامی به نمایش گذاشته شده است. این آثار حاصل تلاش های یک گروه از هنرمندان قلمکار با حضور امید گنجعلی و محسن سلیمنی است که دو سال و هشت ماه برای آماده‌سازی روی این آثار کار کرده‌اند.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران درباره این نمایشگاه اظهار کرد: اصفهان یکی از قطب های هنری ایران است و سابقه طولانی در بخشی از هنرهای ایرانی اسلامی دارد. نمایشگاهی که امروز در این فرهنگسرا دایر است آثار به روز شده ای است که در آن هنرمند تلاش کرده اند کارکردهای گذشته را با فضای خلاقیت بیامیزند. کاری که امروز شاهد آن هستیم جمعی و علمی است به این جهت که از موادی طبیعی هم خاصیت بوم گرفته شده و هم خاصیت پارچه و از این منظر کار جدیدی است. گروهی بودن نمایشگاه هم از این نظر مهم است که گروهی کار کردن فراموش شده است.

وی با اشاره به حضور هنرمندان ایرانی در مجامع بین المللی گفت: فرهنگسرای نیاوران به وظیفه خودش که ایجاد زمینه کشف و ظهور هنرمندان است به خوبی عمل می کند. نمایشگاهی که امروز در نیاوران شاهد هستیم از کشف های همین فرهنگسرا است. هنرمندان حاضر در این نمایشگاه سیر ارائه آثارشان به این گونه بوده است که فکر کرده اند بازار مطلوب کارهایشان در خارج از ایران است. نمایش آثار هنرمندان ایرانی در گالری های خارج از کشور بسیار خوب است اما این نکته قابل توجه است که فرهنگسرای نیاوران این هنرمندان را شناسایی کرده و باعث شده است تا این هنرمندان آثارشان را در سرزمین خودشان هم به نمایش بگذارند.

جواد بختیاری رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران نیز در سخنانی نمایشگاه را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: دو اتفاق خوب در این نمایشگاه روی داده و آن اینکه دو المان چندهزار ساله در قامت جدیدی کنار هم نشسته اند. قلمکاری و خوشنویسی در ترکیب جدیدی به نمایش گذاشته شده است که تجربه بسیار جدید و متفاوتی است. خود من برای اولین بار است که چنین چیزی را می بینم. مطمئن هستم تا چند سال آینده هنرمندان زیادی از این تکنیک استفاده خواهند کرد. تمام سعی ما در انجمن خوشنویسان ایران بر این است تا هنرمندان هر کار نو و جدیدی را می خواهند انجام دهند به انجمن بیایند. در واقع انجمن خوشنویسان ایران از استعدادهای نوظهور حمایت می کند.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه «از فرش تا عرش» می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹و جمعه ها ۱۴ تا ۱۹ به نشانی خیابان پاسداران روبروی پارک نیاوران فرهنگسرای نیاوران  مراجعه کنند.

کد خبر 2885471

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha