۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۰

وزیر جهاد کشاورزی:

واردات برنج کاهش یافته است

واردات برنج کاهش یافته است

نوشهر - وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برنج فقط باید در مازندران و گیلان کشت شود از کاهش میزان واردات این محصول در ۹ ماه اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی پیش‌ازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس در نوشهر، با بیان اینکه ثبت سفارش برای واردات برنج کاهش یافته است، عنوان کرد: واردات کنونی ناشی از سفارشهای قبلی است.

وی با تاکید بر اینکه به جز استانهای مازندران و گیلان، محصول برنج نباید در دیگر استان ها کشت شود، از برنامه این وزارتخانه برای کاهش سطح برنج در کشور خبر داد و دلیل این طرح را کم آبی بیان کرد.

وی یادآور شد: به جای کشت برنج در دیگر استان ها باید به دنبال کشت های جایگزین رویم زیرا به دلیل کم آبی، کشت محصول برنج اقتصادی نیست.

حجتی، افزایش راندمان بیاری و افزایش بهره وری ها را از مهمترین برنامه ها بیان کرد و با اشاره به اینکه حدود ۱۰ میلیارد مترمکعب بارش در دو استان مازندران و گیلان وارد دریا می شود، تصریح کرد: این درحالی است که بخش قابل توجهی از این آبها قابل استحصال است.

وزیر جهاد کشاورزی، اجرای سیستم های نوین آبیاری را برای افزایش بهره وری و کاهش مصرف آب ضروری دانست و تصریح کرد: همچنین طرح جامعی برای مدیریت آب باید تهیه شود که در این زمینه نیز با وزارت نیرو هماهنگی هایی صورت گرفته است.

حجتی احداث سدهای کوچک را برای مهار آب و تامین نیازهای آبی لازم برشمرد.

طرح پرورش ماهیان در قفس با همت موسسه جهاد نصر اجرا شد و در مجموع ۱۶ قفس پرورش آزادماهیان و خاویاری در قالب دو مزرعه به قطر ۳۰ متر و ارتفاع ۱۰ با ظرفی اسمی هر قفس ۳۵ تن به بهره برداری رسیده است.

کد خبر 2885525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha