۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۱۵

با تلاش مرکز ایده و استاد شهرام ناظری؛

هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی نشان درجه یک هنر دریافت کرد

هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی نشان درجه یک هنر دریافت کرد

بجنورد- مدیر مرکز ایده بجنورد گفت: با تلاش های این مرکز و شهرام ناظری، استاد آواز ایران، آنامراد رستگاری، هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی عنوان درجه یک هنر و نشان دکترای افتخاری را کسب کرد.

طاهر خرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آنامراد رستگاری، بخشی‌ قدیمی و هنرمند پیشکسوت موسیقی ترکمن خراسان شمالی که به دلیل مشکلات و نیازهای اقتصادی و درمانی از عدم توجه مسئولان استان همواره گلایهمند بود، پس از اجرای خوب و بیادماندنی کنسرت اخیر استاد شهرام ناظری در بجنورد، مشکلاتش از سوی این مرکر و همچنین شماری از هنرمندان استانی و کشوری از جمله رایزنی های استاد شهرام ناظری پیگیری شد.

وی اضافه کرد: مرکز ایده بجنورد با پیگیری و رایزنی هایی که استاد شهرام ناظری با اعضای شورای ارزیابی هنر کشور انجام داد، موفق شد تا زمینه رفع مشکلات این هنرمند موسیقی مقامی را فراهم کند.

خرمی افزود: در جلسه اخیر شورای ارزیابی هنر کشور، آنامراد رستگاری عنوان درجه یک هنر و نشان دکترای افتخاری را دریافت کرد.

خرمی ادامه داد: با اعطای عنوان درجه یک هنر به این هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی، وی به لحاظ مالی تا حدودی تأمین و حقوق و مزایایی به صورت ماهیانه دریافت خواهد کرد که این حقوق و مزایا بخش مهمی از مشکلات مالی و نیازهای درمانی این هنرمند را پوشش می دهد.

وی تصریح کرد: آنامراد رستگاری از هنرمندان نام آشنای موسیقی مقامی استان و کشور بوده و تاکنون در جشنواره های مختلفی شرکت و مقام های متعددی نیز کسب کرده است.

خرمی اظهار امیدواری کرد که این مرکز بتواند در راستای حمایت از پیشکسوتان نامی عرصه هنر این استان، اقدامات مشابهی را  تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آنامراد رستگاری چندی پیش در مصاحبه با خبرگزاری مهر، گلایه های تکان دهنده ای در مورد مشکلات معیشتی و بیماری خود و عدم توجه مسؤولان فرهنگی استان نسبت به این مشکلات را مطرح کرده بود.

این پیشکسوت موسیقی ترکمن منطقه خراسان شمالی سالهاست که در روستای «بک پولاد» از توابع بخش جرگلان زندگی می‌کند.

کد خبر 2887316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha