۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۱۹

زیستکره خارتوران شاهرود امروز میزبان ابتکار است

زیستکره خارتوران شاهرود امروز میزبان ابتکار است

شاهرود- معصومه ابتکار برای بازدید و بررسی روند اجرای پروژه یوز آسیایی، حفاظت از گونه های جانوری، بازدید از شرایط زیست محیطی گورخر آسیایی و... وارد شاهرود شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور لحظاتی پیش وارد فرودگاه شاهرود شد و مورد استقبال مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت و تا ساعتی دیگر میهمان دومین پارک ملی حیات وحش جهان می شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان در خلال مراسم استقبال از معصومه ابتکار در فرودگاه شاهرود درباره برنامه های سفر معاون رئیس جمهور به خبرنگار مهر گفت: خانم ابتکار پس از ورود به شاهرود راهی بیارجمند می شود تا از پارک ملی حیات وحش توران دیدن کنند.

سفر رئیس سازمان محیط زیست به خارتوران شهرستان شاهرود

عباسعلی دامنگیر ادامه داد: سفر رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور پس از دیدار با ماموران و مسئولان حفاظت از محیط زیست شهرستان شاهرود، دیدار از پروژه یوز آسیایی و منطقه زیستکره توران بیارجمند است.

وی افزود: امیدواریم با حضور معاون رئیس جمهور در شهری که حیات وحش و محیط زیستی جهانی و در خور توجه دارد، آثار و برکات مثبتی به دنبال داشته باشد.

سفر رئیس سازمان محیط زیست به خارتوران شهرستان شاهرود

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان درباره زیست کره توران، گفت: منطقه توران یا خارتوران شامل سه محدوده حفاظت شده‌است که علاوه بر این منطقه، قسمت اعظمی از پناهگاه حیات وحش را نیز در بر دارد و همچنین این پارک ملی هشت درصد، پناهگاه حیات وحش، ۱۷ درصد منطقه حفاظت شده و ۷۵ درصد مساحت منطقه توران را تشکیل می‌دهد.

دامنگیر در خاتمه با یادآوری اینکه خارتوران را آفریقای ایران لقب داده‌اند، افزود: ذخیره‌گاه زیست کره توران با مساحت یک میلیون و ۴۷۰هزار و ۶۴۰ هکتار، بزرگترین ذخیره گاه زیست کره ایران است که بعد از سرنگتی آفریقا واقع در کشور تانزانیا دومین منطقه بیوسفر جهان به شمار می آید.

سفر معاون رئیس جمهور به شاهرود، یک روزه بوده و عصر امروز به پایان می‌رسد.

کد خبر 2888753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha