۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰

علاء‌الدین بروجردی در گفتگو با العهد:

درخواست برکناری بشار اسد خلاف رأی مردم سوریه است

درخواست برکناری بشار اسد خلاف رأی مردم سوریه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یک رسانه عربی با تأکید بر اینکه بشار اسد برآمده از آرای ملت سوریه است، تصریح کرد: درخواست برای کناره گیری اسد بر خلاف اصول دموکراسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «علاء الدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه لبنانی «العهد» تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران سوریه همواره به حل سیاسی آن اعتقاد داشته و با هرگونه راه حل نظامی در این کشور مخالف بوده است.

وی ادامه داد: آمریکا به همراه هم‌پیمانان منطقه ای خود و همچنین غربی ها اقدام به حمایت های مالی و تسلیحاتی از تروریست ها در سوریه کرده و می کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکست برنامه های نظامی آمریکا و غرب در سوریه اظهار داشت: شکست آمریکا و هم‌پیمانانش در انجام اقدام نظامی علیه سوریه موجب شده تا آنها امروز از مواضع پیشین خود عقب نشینی کرده و راه حل سیاسی در این کشور را بر راه حل نظامی ترجیح دهند.

بروجردی همچنین با بیان اینکه مخالفان داخلی سوریه نیز باید از درخواست برای کناره گیری بشار اسد دست بکشند، تصریح کرد: درخواست برای کناره گیری اسد از قدرت بر خلاف اصول دموکراسی است، زیرا وی برآمده از آرای مردم است.

وی در پایان نیز یادآور شد: یافتن هرگونه راه حل برای بحران سوریه باید در داخل این کشور صورت گیرد، چرا که نمی توان سرنوشت ملت سوریه را در ژنو یا هر مکان دیگری تعیین کرد.

گفتنی است، اعضای شورای امنیت روز دوشنبه بعد از پایان نشست خود در مورد سوریه با صدور بیانیه ای موافقت خود را با طرح استفان دی میستورا اعلام کردند. این بیانیه اولین سند شورای امنیت در مورد حل و فصل بحران سوریه است که تمام اعضای شورا با آن موافقت می کنند.

در این بیانیه آمده است: شورای امنیت از راهکار ارائه شده توسط فرستاده ویژه حمایت می کند، این راهکار مبتنی بر مذاکرات سیاسی و اجرای اصلاحات سیاسی بر اساس بیانیه ژنو از طریق ایجاد ۴ کارگروه است. فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، ۲۹ جولای پیشنهادی مبتنی بر ۴ محور اصلی را به شورای امنیت ارائه کرده بود.

محورهای این پیشنهاد عبارتند از امنیت و سلامت شامل پایان بخشیدن به محاصره و تضمین رسیدن کمک های پزشکی، مسائل سیاسی و مربوط به قانون اساسی مثل تشکیل شورای انتقالی و برگزاری انتخابات، مسائل نظامی و امنیتی شامل مبارزه با تروریسم و آتش بس و در نهایت ایجاد نهادهای عمومی و توسعه با تمرکز بر بازسازی سوریه.

کد خبر 2888862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha