۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۹

حاج علی اکبری عنوان کرد:

مسجد، بهترین پایگاه همدلی دولت و ملت/نقش مساجد در وحدت امت اسلامی

مسجد، بهترین پایگاه همدلی دولت و ملت/نقش مساجد در وحدت امت اسلامی

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در افتتاحیه سیزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد گفت: مساجد بهترین مکان و پایگاه برای اخوت، اتحاد، بصیرت و پایداری محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در افتتاحیه سیزدهمین اجلاس سراسری روز مسجد، با اشاره به اینکه روز جهانی مسجد فرصت ارزشمندی برای برگزاری این گردهمایی سالانه و ارج نهادن امت اسلامی به خانه های خداست، گفت: ما باید نسبت به نقش مساجد در وحدت امت اسلامی آگاه باشیم و به پیشبرد آرمان های اسلامی بیندیشیم و برای عمران مسجد تدبیر و برنامه ریزی داشته باشیم.

وی گفت: اینکه جسارت صهیونیسم پلید به مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد و این جسارت مبدائی برای جسارت سایرین به مسجد شده است،‌ نشان دهنده سهم ممتاز مساجد در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی است. امروز منطقه بزرگ خاورمیانه حوادث گوناگونی را پشت سر می گذارد و همه این حوادث و برنامه ها طراحی های استکبار علیه مسلمانان است که برای نفوذ بر مسلمانان و استقرار دایمی در منطقه با استفاده از دولت ها و گروهک های خودفروخته خود برنامه ریزی می کنند که در راس استکبار رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به اینکه امروز مساجد بهترین مکان و پایگاه برای اخوت، اتحاد، بصیرت و پایداری محسوب می شوند، تصریح کرد: مساجد به خاطر جایگاه قدسی و توحیدی و به خاطر موقعیت و جایگاه ویژه ای که در میان مسلمانان دارند می توانند در اتحاد و همبستگی مسلمانان نقش مهمی ایفا کنند. کشورهای اسلامی و ایران با ارتباط منسجم با مساجد می توانند نمایش تازه ای را به منصه ظهور بگذارند.

وی تصریح کرد: ائمه جماعاتی که امروز در این همایش حضور دارند این آمادگی را دارند که خود را برای مبارزه خستگی ناپذیر در محراب ها آماده کنند و با اتحاد برای خنثی کردن طرح ها و برنامه های دشمنان چاره ای بیندیشند و برنامه داشته باشند و از کانون های اسلامی همانند فلسطین، عراق، لبنان، سوریه حمایت کنند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری یادآور شد: فرصت این اجلاس را مغتنم می شماریم و از مجاهدت علمی فرزندان این ملت در فناوری هسته ای و دیگر بخش ها تشکر و سپاسگذاری می کنیم. از تلاشگران رشید و مؤمن در عرصه دیپلماسی کشور با محوریت رییس جمهور، وزیر امور خارجه در دفاع عالمانه از حق هسته ای کشور و تلاش برای رفع تحریم های ظالمانه تشکر می کنیم. مطمئن هستم همچنان که با توکل به خدا در برابر تحریم های ظالمانه ایستادیم در برابر توطئه ها نیز می ایستیم.

علی اکبری در ادامه گفت: ائمه جماعات از مسئولان برای رسیدن به آرمان ها تا آخرین سنگر حمایت می کنند و مساجد و محراب ها را پایگاه جهاد و اجتهاد و همراهی با دل های مومنین و سلحشوران در برابر این جهاد کبیر قرار می دهند و با همکاری که با مسئولان خواهند داشت امید است برجام به فرجام مبدل شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ از سوی مقام معظم رهبری به سال همدلی و همزبانی میان دولت و ملت گفت: مقام معظم رهبری با نگاه ژرف به این نیاز ما را به این مسئله توجه داشتند و امروز سهم مساجد در همدلی و همزبانی میان دولت و ملت و ساخت و بافت جمهوری اسلامی مثال زدنی است. مساجد می توانند با ارتباط عملی و همفکری میان ملت و دولت برای به بار نشستن این شعار برنامه ریزی کنند و در تقویت همدلی و همزبانی میان مردم و دولت بکوشند. مسئولان نیز می توانند با حضور در مسجد و ارایه گزارش فعالیت انجام شده، بررسی مشکلات مردم و رسیدگی به آنها در این مسیر قدم بر دارند زیرا ما معتقدیم عمران و آبادانی مساجد بهترین راه تقویت بافت و ساخت درونی نظام است. آبادانی جامعه با آبادانی مسجد امکان پذیر است و در این میان روحانی دلسوز، متعهد و خطیر وظیفه بسیار مهمی دارد.

وی تاکید کرد: مساجد که پایگاه دائمی بهترین مردم ماست. بهترین پایگاه همدلی دولت و ملت است. امیدوارم شاهد اتفاق مبارکی در این زمینه باشیم. عمران و آبادانی جامعه با عمران و آبادانی مساجد آن محقق می شود. بدون تردید بهترین راه برای مبارزه با تهاجم فرهنگی احیای مساجد است. ما با معجزه مساجد در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در تربیت مجتهدان شهید همه اطلاع داریم باید یک بار دیگر به معجزه مساجد چشم بدوزیم. در برنامه های قبلی مسجد جایگاه خود را نیافته است. امیدواریم که در برنامه ششم سهم و حق مساجد با درایت رئیس جمهور محترم به خوبی دیده شود.

علی اکبری در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: جناب رئیس جمهور می دانید مساجد در مسائل سیاسی، اجتماعی و...می توانند نقش مهمی داشته باشند. اما سخن پایانی درباره شخصیت بزرگوار آیت الله مهدوی کنی که حضورش در مسجد و دانشگاه جمع زیبایی را ایجاد کرده بود. ایشان را مردم ما مردمی ترین شخصیت می دانستند. مهدوی کنی خانه واقعی ملت را مسجد می دانستند. خودشان هم به عنوان امام جماعت و هم به عنوان یک مسجدساز قدر مسجد را به خوبی و درستی می دانستند. در این جلسه نورانی سلام های خودمان را به روح پر فتوحش می فرستیم.

کد خبر 2888970

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسين ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
      0 0
      اجلاس جهاني روز مسجد را بايد در مسجد يا مصلي مي گرفتند نه آمفي تئاتر