۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۱

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام‌رضا (ع):

جشنواره بین المللی رضوی در ۷۰۰ منطقه کشور برگزار می شود

جشنواره بین المللی رضوی در ۷۰۰ منطقه کشور برگزار می شود

ارومیه- مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: جشنواره بین المللی رضوی همزمان در بیش از ۷۰۰ منطقه و ۳۱ استان کشور در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد جعفری عصر پنجشنبه در آیین آغاز به کار دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان آذری گفت: فرهنگ رضوی در قالب جشنواره شعر رضوی باید ترویج داده شود تا همه جا عطر ولایت بگیرد و نام و یاد امام رضا در دهه کرامت بر دل و زبان مردم بنشیند.

وی با بیان اینکه دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان آذری دارای ظرفیت های بالایی است افزود: جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان آذری ۸۴ شاخصه مهم نسبت به سایر جشنواره دارد که یکی از مهمترین شاخص آن این است که توانسته در طول ۱۰ سال با نظم خاص این جشنواره را هرساله برگزار کند و مخاطبان خاصی از برون مرزها ی کشور جذب کند.

مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) ادامه داد: شعر آذری در کنار شعر دیگر زبانها یکی از ماندگارترین ظرفیت هایی است که در راستای ماموریت جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به یاری گرفته است.

جعفری به ضرورت تبیین و اشاعه فرهنگ رضوی اشاره کرد و اظهارداشت: مردم آذربایجان‌غربی حمایت ‌های بسیار خوبی برای استمرار برگزاری جشنواره بین‌‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی داشته‌ اند و این جشنواره نشانه ارادت به اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به تاثیر گذاری زبان شعر بر روی انسانها افزود: شعر آذری در کنار شعرهای سایر زبان‌ها یکی از کاربردی ‌ترین و بهترین روش‌هایی است که می‌تواند در ترویج و تبیین فرهنگ رضوی تاثیرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه بیش از ۳۴۰ اثر به دبیرخانه شعر رضوی به زبان آذری ارسال شده است افزود: از تعداد آثار ارسالی ۳۲۰ اثر توسط شاعران داخلی و ۲۲ اثر نیز توسط شعرای دیگر کشورها به دبیرخانه ارسال شده که بیشتر از کشورهای عراق، ترکیه، نخجوان و جمهوری آذربایجان است.

حجت الاسلام کریمی، ترویج نام رضوی در استان ها و کشورهای همجوار و آشنایی بیشتر با ائمه اطهار (ع) را از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: به دلیل وجود مخاطبان زیاد جشنواره شعر رضوی خارج از مرزهای کشور فراخوانی توسط سازمان ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی به ازبکستان، ارمنستان، عراق، ترکیه، نخجوان و آذربایجان ارسال شد که شاهد استقبال گسترده این کشورها در جشنواره هستیم.

وی به ویژگی های دهمین جشنواره شعر رضوی اشاره کرد و افزود: تعداد شرکت کنندگان در دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی در مقایسه با سال گذشته ۱۵.۵درصد و تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه ۲۶.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

در ادامه این برنامه شاعران داخلی و خارجی به قرائت اشعار خود پرداختند.

کد خبر 2889216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha