۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۲

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های مد و لباس حمایت می‌کند

 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های مد و لباس حمایت می‌کند

در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعضاء هیئت مدیره انجمن طراحان پارچه و لباس مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در حوزه مد و لباس می‌بایست به موضوعات مختلفی توجه داشت و پارچه یکی از ضروریات آن است، همچنین توجه به طراحی مناسب و ارتقاء کیفیت و قیمت مناسب برای کاربردی کردن آثار از اهمیت بالایی برخوردار است.

جنتی فرهنگ سازی و آموزش علمی و حرفه ای را از مهم ترین ویژگی های ارتقا آگاهی جامعه و سطح دانش در حوزه مد و لباس اسلامی ایرانی بر شمرد و بر اجرای طرح های فرهنگی و آموزشی تاکید کرد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت فراگیر شدن فعالیت‌های انجمن طراحان لباس اذعان داشت، لازم است برای ثمر بخشی و توسعه فعالیت های این انجمن، مسیر عضویت طراحان مد و لباس تسریع و تسهیل شده و زمینه راه اندازی انجمن های طراحی استان‌ها نیز فراهم شود.

در این جلسه حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گزارشی از همکاری های مشترک و فعالیت‌های در پیش روی این کارگروه و انجمن را برشمرد و از برپایی جلسات مشترک خبر داد.

هاکوپیان رئیس هیات مدیر انجمن طراحان پارچه و لباس گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد این انجمن را ارائه و اعلام داشت که بیش از ۵۰ درصد کالای حوزه پوشاک از طریق واردات غیررسمی صورت گرفته و این موضوع اثرات مخرب فرهنگی و اقتصادی را به دنبال دارد.

هاکوپیان با اشاره به برنامه‌های آموزشی این انجمن به همکاری‌های صورت گرفته با دبیرخانه کارگروه ساماندهی مدولباس کشور اشاره و استمرار و حمایت بیشتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را درخواست داشت.

در این جلسه متن نامه درخواست همکاری ها و مساعدت خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط پاک بین دبیر انجمن طراحان قرائت شد.

در پایان این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی کامل وزارت متبوع خود برای حمایت از فعالیت های مد و لباس کشور و تشکل های صنفی خبر داد.

کد خبر 2889940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha