۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۳۵

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر قم خبر داد:

فعالیت ۲۰۰ ضابط قضایی امر به معروف و نهی از منکر در قم آغاز شد

فعالیت ۲۰۰ ضابط قضایی امر به معروف و نهی از منکر در قم آغاز شد

قم - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: ۲۰۰ نفر از ضابطین قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با حکم دادستان این استان فعالیت خود را در سطح شهر آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی سلیم‌زاده قبل از ظهر شنبه در نشست خبری که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اصل ۸ قانون در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر وارد مجلس شورای اسلامی شد، اظهار کرد: از سال ۷۳ که مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ عمومی و تهاجم فرهنگی سخنانی فرمودند دلسوزان نظام با هم عهد بستند که در این زمینه فعالیت کنند و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر با پشتیبانی مقام معظم رهبری فعالیت خود را آغاز کرد.

خون شهید خلیلی احیا کننده امر به معروف و نهی از منکر بود

وی ادامه داد: خون شهید خلیلی و امثال وی احیا کننده فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را ارائه دادند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم عنوان کرد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی پس از بررسی‌های بسیار با ۲۴ ماده تصویب شد، اما دولت تا کنون قانون مصوب را ابلاغ نکرد و ریاست مجلس این قانون را به صورت مستقیم به استان‌ها ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه این ستاد به طور رسمی از سال ۸۳ در استان قم تشکیل شد، گفت: تصریح قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر دست ستاد را برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باز گذاشت و دستور العمل اجرایی قانون به ستاد امر به معروف و نهی از منکر واگذار شده است.  

حجت الاسلام سلیم زاده عنوان کرد: در این قانون آمده که اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرند، مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از موارد مهم قانون این است فردی که نسبت به آمر به معروف جرمی انجام دهد، قابل تخفیف تعلیق و تعویق نیست و طبق قانون با او برخورد می‌شود.

فعالیت ضابطین قضایی امر به معروف و نهی از منکر در قم

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم اظهار داشت: ۲۰۰ نفر به عنوان ضابطین قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با حکم دادستان این استان فعالیت خود را در سطح شهر آغاز کردند که این افراد آموزش‌های لازم را در این مورد گذرانده‌اند.

حجت الاسلام سلیم‌زاده اظهار داشت: همچنین در این قانون آمده اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند در اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند و مطابق قانون با افراد خاطی برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قم در مراکز مختلف مانند ادارات، مساجد، اصناف، هیئت‌های مذهبی و... تشکیل شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم اظهار داشت: اعضای شورای فرهنگ عمومی استان همان اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند و رئیس ستاد در استانها امام جمعه و نماینده ولی فقیه است.

طرح طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در قم

حجت الاسلام سلیم‌زاده با بیان اینکه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر توسط رئیس این ستاد انتخاب میشود، ابراز کرد: مردم بخاطر اتفاقاتی که طی این چند سال برای آمران به معروف و ناهیان از منکر افتاده از اجرای این فیضه الهی ترس و اضطراب دارند و در این میان رسانه‌ها وظیفه دارند که این قانون تصویب شده را برای مردم شرح دهند.

وی گفت: طرح طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در استان قم آغاز شده که طی این طرح بیش از هزار نفر آموزش دیده‌اند که کارت تأیید آمر به معروف و ناهی از منکر از سوی ستاد دریافت می‌کنند.

تشکیل شعبه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری قم

وی با بیان اینکه شعبه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری استان قم تشکیل شده تا به سهولت از حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شود، تصریح کرد: قاضی موظف است که نگاهش به آمر به معروف و ناهی از منکر نگاه حمایتی باشد، زیرا آمر به معروف و نهی از منکر دلسوز دین و نظامش است و در واقع مأمور نظام است و توهین به مأمور نظام جرم است.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در پایان گفت: مردم استان قم از طریق شماره سامانه ۱۰۰۰۸۳۹۳۰۲۵۱ می‌توانند نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را با ستاد امر به معروف و نهی از منکر در میان بگذارند.

کد خبر 2890281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha