۱ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۴۶

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام:

۳۸۰ واحد مرغداری در ایلام فعالیت دارند/ تولید ۵۰ هزار تن گوشت مرغ

۳۸۰ واحد مرغداری در ایلام فعالیت دارند/ تولید ۵۰ هزار تن گوشت مرغ

ایلام - رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به فعالیت ۳۸۰ واحد مرغداری در ایلام گفت: ۵۰ هزار تن گوشت مرغ در استان سالانه تولید می شود.

عبدالرضا بازدار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه استان ایلام در بخش تولید فرآورده های دامی در کشور با توجه به جمعیت استان، مقام اول را داراست و علاوه بر این تولیدات استان جزو با کیفیت ترین محصولات در کشور هستند.

وی بیان داشت: هم اکنون ۳۸۰ واحد مرغداری در سطح استان ایلام فعالیت دارند که سالانه ۵۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می شود که این میزان سه برابر نیاز استان است و مابقی آن به استانهای دیگر ارسال می شود.

وی افزود: در بخش مرغ استان ایلام به دنبال تولید مرغ سبز یا همان مرغ بدون آنتی بیوتیک هستیم و در همین رابطه چند واحد مرغداری در استان در زمینه فعالیت دارند.

بازدار عنوان کرد: در بخش مرغ با توجه به ظرفیتهای خوب استان، هم اکنون دو کشتارگاه صنعتی مرغ در استان ایلام در حال اجرا بوده که کشتارگاه مرغ آبدانان با ۶۰ درصد در حال اتمام است.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در مجموع شرایط خوبی در استان ایلام برای صادرات گوشت مرغ از استان به کشور عراق از مرز مهران فراهم شده است.

وی از اجرای طرحهای بزرگی در زمینه مرغداری در استان ایلام خبر داد و گفت: کارخانه جوجه کشی، مرغ مادر و... در استان ایلام در آینده ای نزدیک ایجاد می شود که علاوه بر توسعه استان، اشتغال بسیاری از جوانان را در پی دارد.

کد خبر 2890763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha