۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹

مدیر شرکت آزاده در گفتگو با مهر:

امکان رقابت با نوشت‌افزارهای چینی را نداریم

امکان رقابت با نوشت‌افزارهای چینی را نداریم

مدیر شرکت آزاده استفاده از نوشت‌افزار ایرانی را درگرو عزم ملی دانست و گفت: ما هنوز امکان رقابت با محصولات چینی را نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین نمایشگاه نوشت‌افزار اسلامی- ایرانی با عنوان«ایران‌نوشت» تا ششم شهریور ماه در مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپاست و اعضای عضو مجمع نوشت‌افزار اسلامی- ایرانی در آن شرکت کرده‌اند.

علی حدیدی، مدیر شرکت «آزاده» و تولیدکننده دفاتر و نوشت‌افزارهای ایرانی «شکرستان»، از اعضای مجمع نوشت‌افزار اسلامی- ایرانی و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه «ایران نوشت» است. «آزاده» از چند سال پیش تاکنون به تولید نوشت‌افزار و دفترهایی با طرح شخصیت‌های شناهته شده چون عروسک‌های مجموعه «شکرستان» و«کلاه قرمزی» برای بچه‌ها پرداخته؛ نوشت‌افزاری که مورد توجه بچه‌ها قرار گرفته است.

حدیدی در گفتگو با خبرنگار مهر به سهم اندک تولیدات داخلی اشاره و بیان کرد: در شرایط موجود تنها ۲۰ درصد محصولات مرتبط با نوشت‌افزار در ایران و ۸۰ درصد، خارج از ایران تولید می‌شود. از این ۸۰ درصد تولیدات خارجی، سهم عمده‌ای به محصولات چینی اختصاص دارد از مداد و پاک‌کن و دفترچه گرفته تا کیف و کوله.

نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی

وی افزود: ما هنوز نمی‌توانیم محصولاتی چون جامدادی و کوله و ظرف غذا را در ایران تولید کنیم و اگر هم بتوانیم، امکان رقابت با محصولات چینی را نداریم به این خاطر که قیمت محصولات ایرانی بالا می‌رود و توان رقابت از بین می‌رود. حتی دفترها هم در ایران تولید نمی‌شود تنها طرح جلد دفترها با ماست.

حق انتشار تصاویر مربوط به شخصیت‌های معروفی چون سنجد و مجموعه عروسک‌های کلاه قرمزی و شکرستان در انحصار شرکت «آزاده» است. حدیدی، پیش از این در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این‌که چگونه انحصار تولید این محصولات که از فروش خوبی برخوردارند و شخصیت‌های شناخته شده‌ای هستند، تنها به یک شرکت و آن هم «آزاده» واگذار شده هم گفت: ما آبرو و اعتبار ۲۲ ساله خود را برای این کار هزینه کرده و مهم‌تر از آن حاضر شده‌ایم ریسک کنیم و همه کارها و طرح‌ها را کنار بگذاریم و تنها به انتشار شخصیت‌های ایرانی بپردازیم. 

حدیدی، استفاده از نوشت‌افزار ایرانی را درگرو یک عزم ملی و فرهنگ‌سازی درست دانسته و افزوده بود: من نمی‌توانم به تنهایی فرهنگ‌سازی کنم. اگر بچه‌ها سراغ دفترها و مدادها و کوله‌هایی می‌روند که عکس باربی و باب اسفنجی و میکی‌ماوس بر ان تصویر شده به خاطر این است که این شخصیت‌ها را می‌شناسند و با آن ارتباط برقرار کرده‌اند. اما چه اندازه شخصیت‌های ایرانی- اسلامی را می‌شناسند.

کد خبر 2892060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha