۲ شهریور ۱۳۹۴، ۲:۲۱

بحران مهاجران موضوع گفتگوی اولاند و مرکل در برلین

بحران مهاجران موضوع گفتگوی اولاند و مرکل در برلین

کاخ الیزه اعلام کرد رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با صدر اعظم آلمان، درباره افزایش مهاجرت های غیر قانونی به اروپا بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنا بر اعلام کاخ الیزه «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه دوشنبه عازم آلمان شده و با «آنگلا مرکل» صدر اعظم این کشور دیدار می کند. بر این اساس، اولاند در دیدار فردای خود با مرکل مسأله مهاجرت های غیرقانونی به اروپا و روند رو به رشد آن را بررسی خواهد کرد.

در بیانیه کاخ الیزه همچنین آمده است: سران کشورهای آلمان و فرانسه قرار است پس از گفتگوهای دوجانبه با «پترو پوروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین نیز دیدار و درباره تنش ها در شرق این کشور با وی تبادل نظر نمایند.

آخرین گزارشها از هزاران مهاجری که موفق به عبور از مرز مقدونیه شدند حاکی است که آنها با گذر از این کشور و نیز صربستان، در حال حرکت به سمت کشورهای عضو پیمان شنگن هستند.

گزارشها و تصاویر ارسالی از مقدونیه این مهاجران را در حال سوار شدن بر قطار و عبور از این کشور نشان می دهد. این مهاجران ابتدا از طریق آبهای مدیترانه خود را به سواحل یونان رسانده اند. با این حال از آنجا که یونان با هیچ کشور عضو شنگن مرز زمینی ندارد، آنها با تلاش برای عبور از مقدونیه و صربستان سعی دارند خود به مجارستان که عضو شنگن است برسانند.

کد خبر 2893656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha