۳ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۴۵

ایلام زیر سایه خورشید/برنامه های کاروان خدام و پرچم رضوی اعلام شد

ایلام زیر سایه خورشید/برنامه های کاروان خدام و پرچم رضوی اعلام شد

ایلام - دبیر ستاد دهه کرامت و جشن های مردمی زیر سایه خورشید در استان ایلام گفت: کاروان خدام حرم رضوی وارد استان ایلام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه ستاد کرامت ایلام، عزیز بابایی با بیان اینکه کاروان خدام حرم مطهر رضوی پس از ورود به استان ایلام با حضور در مزار شهدای گمنام شهر ایلام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده اند، اظهارداشت: آئین استقبال از کاروان خدام حرم مطهر رضوی، ساعت شش عصر  دیروز در چهار راه سعدی ایلام با حضور آحاد مردم برگزار شد.

کراپ‌شده - ایلام

وی با اشاره به اینکه در این آئین آحاد مردم ایلام، دستگاه های اجرایی، نهادهای نظامی و انتظامی حضور داشته اند، افزود: این برنامه با همکاری هیئت محبان علی بن ابیطالب (ع) برگزار شد و پرچم بارگاه منور و مطهر رضوی به اهتزاز درآمده و مداحی، ذکر صلوات خاصه امام رضا(ع) و سخنرانی توسط روحانی کاروان از دیگر برنامه های اولین روز ورود کاروان خدام به استان ایلام است.

ایلام

کاروان زیر سایه خورشید در سفر پنج روزه خود به این استان علاوه بر ایلام به شهرهای سرابله، ملکشاهی، مهران و ایوان سفر می کند.

هادی هاشمی مسئول کاروان زیر سایه خورشید اعزامی به استان ایلام افزود: حرکت کاروان زیر سایه خورشید سبب تقویت روحیه دینی و مذهبی و علاقه روز افزون به معارف اهل بیت (ع) در جامعه می شود.

وی تصریح کرد: کاروان های زیر سایه خورشید با ۱۹۲ خادم، ۴۲ مبلغ و ۳۰۰ تشکل در ۳۲ استان کشور و همچنین خارج از کشور در حال فعالیت است.

وی حرکت این کاروان را دارای آثار ارزشمندی دانست و تاکید کرد: حرکت کاروان خدام آستان قدس رضوی و انتقال پرچم سبز بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در دهه کرامت فضای تمامی شهرها و روستاهای کشور را معطر به صحن مطهر امام هشتم(ع) کرده است.

ایلام

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام نیز از برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی در مرکز این استان خبر داد.

حجت الاسلام حشمت الله رستمی گفت: کاروان خدام حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به این استان در آستانه میلاد با سعادت امام رضا(ع) عصر دیروز وارد ایلام شدند.

وی ادامه داد: خدام حرم رضوی پس از ورود به ایلام در مزار شهدای گمنام حضور یافتند.

رستمی با بیان اینکه خدام رضوی ۳۱ برنامه مختلف در این استان دارند، اضافه کرد: مهمترین این برنامه ها جشن بزرگ زیر سایه خورشید است که سه شنبه سوم شهریور ساعت ۲۱ در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی دیدار با مسئولان استان، بیماران بیمارستان امام خمینی(ره)، مصطفی خمینی(ره) و طالقانی، دیدار با جانبازان و دیدار با طلاب حوزه علمیه از جمله برنامه های خدام رضوی به این استان است.

ایلام

رستمی اظهار کرد: خدام رضوی ضمن بازدید و اجرای این برنامه ها و برافراشته شدن پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) بسته های متبرک حرم رضوی را بین مردم پخش می کنند.

وی با بیان اینکه خدام رضوی تا روز پنجشنبه پنجم شهریور میهمان مردم این استان هستند، برگزاری همایش علمی سیره رضوی، دیدار با خانواده های آزادگان و حضور در مساجد از دیگر برنامه های خدام رضوی به ایلام است.

کاروان خدام رضوی همه ساله دهه کرامت در آستانه میلاد با سعادت امام هشتم شیعیان به استان های مختلف سفر می کنند که این آیین مورد استقبال چشمگیر مردم شهرهای مختلف کشورمان قرار گرفته است.

کد خبر 2894773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha