۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹

نمایشگاه رسانه‌های جنوبشرق استان تهران پایان یافت

نمایشگاه رسانه‌های جنوبشرق استان تهران پایان یافت

قرچک- آیین اختتامیه دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های جنوبشرق استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه آیین اختتامیه دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های جنوبشرق استان تهران با حضور سید جواد رضوی معاون سیاسی فرمانداری قرچک، علی عبدی معاون عمرانی فرمانداری قرچک، مسئولان اجرایی و اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم جعفر کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه اظهار داشت: شهیدان عرصه رسانه نظیر شهیدان صارمی، اکبر سعیدی و امیر محمدیان مانند نگینی در میان خبرنگاران می‌درخشند.

خبرنگاران هیچگاه برای خود قلم نزدند

وی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های جنوبشرق استان تهران در قرچک افزود: به همت و تلاش مسئولان شهرستان قرچک و همراهی اصحاب رسانه و خبرنگاران، دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های جنوبشرق استان تهران به میزبانی شهرستان قرچک برگزار شد.

کاظمی با تجلیل از زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه برای انعکاس اخبار و رویدادها ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه حقوق از دست رفته فراوانی دارند و مطالبات جدی آنان نیز به نتیجه نرسیده اما هیچگاه برای خود قلم نزدند.

نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به دنبال تحقق شعار سال بود

نمایشگاه مطبوعات کراپ شده

وی متذکر شد: خبرنگاران و اصحاب رسانه تنها در مجامعی که مرتبط با فعالیت‌های رسانه ای است به بیان مطالبات خود پرداخته‌اند.

وی هدف جامعه خبری را پیگیری مطالبات و دغدغه‌های مردم عنوان کرد و بیان داشت: خبرنگاران تلاش دارند تا در سایه وفاق و همدلی، مطالبات و دغدغه‌های مردم را به گوش مسئولان رسانده و آن را پیگیری کنند.

کاظمی یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه را تحقق شعار سال دانست و افزود: مقام معظم رهبری امسال را به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کردند و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های جنوبشرق استان تهران نیز این هدف را دنبال می‌کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک ادامه داد: این نمایشگاه تلاش کرد تا مردم را به دولت و دولت را به مردم نزدیک کند که در رسیدن به این هدف موفق بود.

وی در پایان از تلاش‌های مجموعه فرمانداری و شهرداری قرچک برای برگزاری باشکوه دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های جنوبشرق استان تهران تشکر و قدردانی کرد.

خبرنگاران نقش مهمی در تنویر افکار عمومی دارند

سید جواد رضوی نیز در این آیین با تبریک آغاز هفته دولت اظهار داشت: رسانه‌ها نقش مهم و غیر قابل انکاری در انعکاس دستاوردهای دولت ایفا می‌کنند به همین خاطر امیدوار هستیم خبرنگاران از این فرصت برای بیان خدمات دولت استفاده کنند.

معاون سیاسی فرماندار قرچک افزود: برگزاری دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های جنوبشرق استان تهران یک ظرفیت و پتانسیل فرهنگی برای شهرستان قرچک محسوب شده و باید از تمامی تلاشگران این عرصه تشکر و قدردانی کرد.

نمایشگاه مطبوعات کراپ شده

وی ادامه داد: نشریات و رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگسازی و تنویر افکار عمومی دارند به همین خاطر باید اصحاب رسانه اعتماد مردم و مسئولان را جلب کنند.

رضوی عنوان کرد: با حضور رسانه‌های دیجیتال، شاهد تحول عظیمی در عرصه خبر و اطلاع رسانی هستیم و این امر ظرفیت فعالیت خبرنگاران و اصحاب رسانه را افزایش می‌دهد.

وی بیان حقایق را وظیفه اصلی خبرنگاران دانست و گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید به بیان حقایق پرداخته و در زمینه آگاه سازی مردم نسبت به اخبار و رویدادهای گوناگون تلاش کنند.

معاون فرماندار قرچک ادامه داد: باید خبرنگاران اخلاق حرفه ای را در فعالیت‌های خود مورد توجه قرار دهند و اطلاع موثق، تحلیل منطقی و منصفانه پایبندی به اخلاق حرفه ای را نشان می‌دهد زیرا عدم اطلاع دقیق و نشر اخبار ناقص، حقوق شهروندی را نقص خواهد کرد.

کد خبر 2894863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha