۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۰۵

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی:

افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی در خراسان شمالی زنگ خطر جدی است

افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی در خراسان شمالی زنگ خطر جدی است

بجنورد- مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی در خراسان شمالی زنگ خطر جدی است که مسئولان باید برای رفع این نگرانی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اله وردی بعد از ظهر امروز در نشست خبری دستگاه های زیرمجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خراسان‌شمالی با بیان این مطلب افزود: متاسفانه یکی از مشکلات جدی در خراسان شمالی افزایش آسیب های اجتماعی به ویژه آسیب های اجتماعی نو پدید است.

وی مواد مخدر صنعتی را یکی از آسیب های نو پدید عنوان کرد و گفت: افزایش روز افزون مصرف مواد مخدر صنعتی در خراسان‌شمالی باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گرفته و پیشگیری از آن در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: مصرف مواد مخدر صنعتی در این استان نسبت به سایر استان های کشور رشد چندانی ندارد اما همین میزان افزایش بسیار نگران کننده است.

نشست خبری دستگاههای زیر مجموعه وزارت تعاون در خراسان شمالی

اله وردی گفت: متاسفانه مصرف مواد مخدر صنعتی بین جوانان و زنان بیشتر مشاهده می شود که این پدیده نیز خود آسیب های جدی دیگری به همراه دارد.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان بهزیستی اجرای طرح ها و ارائه راهکارهای مناسب به منظور پیشگیری از افزایش مواد مخدر در جامعه به ویژه مواد مخدر صنعتی است.

اله وردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اقدامات این سازمان و ۱۵۷ وظیفه محله سازمان بهزیستی گفت: یکی از وظایف بهزیستی ارائه خدمات بهداشتی، غذایی، درمانی و ... به افراد کارتن خواب در مراکز شلتر است.

به گفته وی بر حسب نیاز و ضرورت هم اکنون سه مرکز شلتر در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین از ساعت هفت صبح تا ۱۹ فعالیت دارند.

اله وردی عنوان کرد: به منظور جذب سه درصد سهم استخدامی معلولین در دستگاه های اجرایی، همچنان برای تحقق این امر پیگیر موضوع هستیم و امیدواریم با توجه و همت مسئولان دستگاههای اجرایی سهم معلولان در استخدام های استانی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به افزایش فرزند پذیری غیر قانونی در خراسان شمالی گفت: متاسفانه برخی افراد خواهان فرزند، با انجام اقدامات غیر قانونی مشکلاتی برای خود و فرزند ایجاد می کنند.

وی افزود: در این میان نیز افرادی برای تحویل فرزند به روش غیر قانونی مبالغ هنگفتی از متقاضیان دریافت و از این موضوع سوء استفاده می کنند.

نشست خبری دستگاههای زیر مجموعه وزارت تعاون در خراسان شمالی

اله وردی بهترین راه تحویل فرزندخوانده به متقاضیان را از مبادی قانونی و درخواست آن از طریق بهزیستی عنوان کرد و گفت: متقاضیان در صورت تایید صلاحیت از سوی مراجعه قضایی، می توانند با مراجعه به بهزیستی راحت تر و بودن دغدغه فرزند تحویل بگیرند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی افزود: سال گذشته ۴۳ فرزند به متقاضیان تحویل داده شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۸ فرزند به متقاضیان فرزند خوانده تحویل شده و ۱۲۸ متقاضی نیز در نوبت تحویل فرزندخوانده هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این جلسه از سوی شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اهدای لوح از خبرنگاران تقدیر شد.

کد خبر 2895600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha