۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲

برپایی دو نمایشگاه موضوعی کتاب در کتابخانه حسینیه ارشاد

برپایی دو نمایشگاه موضوعی کتاب در کتابخانه حسینیه ارشاد

کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) و روز داروسازی دو نمایشگاه موضوعی کتاب برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد، این کتابخانه همزمان با فرا رسیدن سالروز میلاد امام رضا(ع) و روز داروسازی ۲ نمایشگاه روزانه موضوعی کتاب را در روزهای چهارم و پنجم شهریور برپا می کند.

امام رضا (ع) در سال ۱۴۸ هجری قمری، روز ۱۱ ذیقعده در شهر مدينه چشم به جهان گشودند. ایشان در سن ۳۵ سالگی عهده دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان شدند. مدت امامت آن حضرت حدود ۲۰ سال بود. حیات ایشان هم زمان بود با خلافت خلفای عباسی که سختی ها و رنج بسیاری را بر امام رواداشتند و سرانجام در سن ۵۵ سالگی توسط مامون عباسی به شهادت رسیدند.

کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برای بزرگداشت میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، نمایشگاهی از ۵۷ عنوان منبع مرتبط موجود را امروز چهارشنبه چهارم شهریور از ساعت ۹ تا ۱۹ برگزار می کند.
 
نمایشگاه موضوعی روز داروسازی

روز داروساز در ایران برابر با ۵ شهریور و مصادف با زادروز محمد زکریای رازی است. این روز همچنین مقارن است با بزرگداشت این دانشمند ایرانی. زکریای رازی بزرگ مردی است که اعتبار نامش در تاریخ دانش بشری همواره یاد‌آور نگرش اصیل همه دانشمنـدان اسـلامـی بـه ارزش مقولـه تحقیـق و تجربـه بـوده و هسـت. آثار کم نظیری چون الحاوی و طب المنصوری که در قرون متمادی برای مرجع آموزش پزشکان و دانشمندان در سراسر جهان جزو یکی از معتبرترین کتب مرجع مورد استناد بوده‌اند.

کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برای گرامیداشت این روز، نمایشگاهی از منابع مرتبط موجود با موضوع داروسازی و علومی را که ذکریای رازی روی آن ها کار کرده، روز پنج‌شنبه ۵ شهریور از ساعت ۹ تا ۱۲، برگزار می کند.

کد خبر 2895964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha