۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی عنوان کرد:

پوشش حمایتی بیمه سلامت برای ترک اعتیاد معتادان خراسان شمالی

پوشش حمایتی بیمه سلامت برای ترک اعتیاد معتادان خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: بیمه سلامت استان در راستای کمک به رفع اعتیاد در جامعه، معتادان را برای ترک اعتیاد و درمان تحت پوشش قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی آرمیده، صبح پنج شنبه در نشست خبری از اجرای طرح جدید سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد و افزود: این سازمان برای کمک به رفع اعتیاد در جامعه اقدام به راه اندازی پرونده الکترونیک بیمه اعتیاد کرده که در قالب آن افرادی که به دام اعتیاد گرفتار شده اند برای ترک و درمان، تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: در این طرح که اکنون اجرای آن در مراکز ترک اعتیاد دولتی و خصوصی استان آغاز شده، ترک اعتیاد با مبالغ بسیار پایین و در حد پرداخت ۱۰ درصد کل هزینه های آن تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و حدود ۹۰ درصد کل هزینه های ترک اعتیاد از سوی بیمه پرداخت می شود.

آرمیده با اشاره به این که در طرح بیمه اعتیاد، معتادان در یکی از مراکز ترک اعتیاد دولتی و یا خصوصی بستری شده و پس از درمان، هزینه های آن از سوی بیمه سلامت پرداخت می شود، افزود: در این طرح تمامی افراد معتاد حتی کارتن خواب ها نیز می توانند برای ترک اعتیاد از خدمات بیمه ای استفاده کنند.

وی با بیان این که هزینه های مالی ترک اعتیاد یکی از موانع اقدام معتادان برای ترک و درمان است، تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی و اجرا شده که منابع مالی به سمت رفع موانع پیش روی ترک اعتیاد افراد معتاد هدایت شوند.

آرمیده در ادامه با اشاره به این که از جمعیت ۹۰۰ هزار نفری خراسان شمالی بیش از ۷۳۴ هزار نفر تحت پوشش یک نوع خدمات بیمه ای هستند، افزود: این میزان به نسبت سال گذشته شش درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که دفترچه بیمه سلامت برای تمامی متقاضیانی که تنها شناسنامه ایرانی داشته باشند صادر می شود، اضافه کرد: نام نویسی و ثبت نام افراد در بیمه سلامت در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام شده و صدور دفترچه بیمه سلامت برای متقاضیان نیز در کمتر از ۷۲ ساعت صورت می گیرد.

آرمیده اظهار داشت: با توجه به اختصاص ردیف های اعتباری از سوی دولت، اکنون تمامی دفترچه های بیمه سلامت صادر شده برای بیمه شدگان تا پایان تابستان امسال اعتبار داشته و پس از آن نیز اعتبار این دفترچه ها تمدید می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تفاهم نامه دو جانبه منعقد شده بین دفاتر خدمات ارتباطی روستاییان و بیمه سلامت، تمدید اعتبار دفترچه های بیمه سلامت روستاییان از طریق مراجعه به این دفاتر نیز انجام می شود.

آرمیده در ادامه با اشاره به هزینه های پرداختی بیمه سلامت برای بیماران بستری در بیمارستان های استان، اظهار کرد: در این زمینه در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۱۷ میلیارد و ۸۱۱ میلیون ریال از سوی بیمه سلامت پرداخت شده است.

به گفته وی همچنین در این مدت بیمه سلامت استان به منظور پوشش هزینه های بستری موقت بیماران در بیمارستان های خراسان شمالی نیز ۱۸۵ میلیون ریال پرداخت کرده است.

کد خبر 2896025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha