۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲

فرماندار شهرستان دامغان:

هفت خانه قرآنی روستایی در شهرستان دامغان فعالیت می کنند

هفت خانه قرآنی روستایی در شهرستان دامغان فعالیت می کنند

دامغان- فرماندار دامغان از فعالیت هفت خانه قرآنی روستایی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: چهار مؤسسه قرآنی در این شهرستان وجود دارد که زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مجد صبح پنج شنبه در برنامه قرآنی ۱۴۴۹ در جوار آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد(ع) دامغان، ضمن اشاره به فعالیت هفت خانه قرآنی روستایی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی در این شهرستان، افزود: سه خانه قرآنی دیگر نیز در دست ساخت است که صدور مجوزهای لازم برای فعالیت های آنها در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: حدود دو هزار نفر از قرآن دوستان دامغانی در خانه های قرآنی روستاهای این شهرستان از آموزش های لازم با حضور مربیان مجرب و توانمند بهره مند می شوند.

دامغان ۹ حافظ کل قرآن دارد

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان همچنین از وجود ۹ حافظ کل قرآن در این شهرستان خبر داد و افزود: دو هزار نفر از علاقمندان به قرآن حافظ یک جزء و پنج هزار نفر دیگر حافظ یک تا ۱۰ جزء قرآن کریم هستند.

مجد یادآور شد: ۶۰۰ نفر امسال در طرح آموزش حافظان قرآن کریم که از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان برگزار می شود شرکت خواهند کرد.

وی از فعالیت نخستین اتحادیه تشکل های قرآنی استان سمنان به مرکزیت شهرستان دامغان اشاره داشت و افزود: برنامه ریزی در خصوص امورات قرآنی در سطح استان از مهمترین اهداف ایجاد و راه اندازی اتحادیه تشکل های قرآنی است که مجوز آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود.

فرماندار شهرستان دامغان همچنین با بیان اینکه ۴۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان دامغانی عضو کانون میثاق این شهر هستند، گفت: انجمن قرآن و نهج البلاغه نیز زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان فعالیت می کند.

قرآن کریم نقش مهمی در تربیت و هدایت انسان دارد

امام جمعه موقت دامغان نیز در خلال این آئین قرآنی به خبرنگار مهر اظهار داشت: آنچه از قرآن باید بدانیم این است که نقش قرآن در تربیت و هدایت انسان مهم و تأثیر گذار است.

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان افزود: خود قرآن درباره این نقش مهم و تأثیر گذار می فرماید «یهدی الی الرشد» یعنی به انسانها قرآن رشد می دهد و در جای دیگر می فرماید: «یهدی للتی هی اقوم» یعنی انسان را به آن راهی که انحراف ندارد هدایت می کند و مهم این است که انسان چگونه می تواند از این فیض معنوی بهره ببرد.

وی یادآور شد: راه انس با قرآن فراگیری قرآن که اوج انس قرآن نیز حفظ قرآن است که در حدیثی داریم کسی که قرآن را حفظ می کند غرق در رحمت خداوند می شود و خداوند او را لباس از نور می پوشاند.

حضور ۴۵ نفر دامغانی حافظ قرآن در طرح ملی رحله

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان همچنین اضافه کرد: امسال مدرسه حفظ قرآن برای نخستین بار در شهرستان راه اندازی شد و حدود ۴۵ نفر از دوستداران و علاقمندان به حفظ قرآن از یک تا پنج جزء را در طی دو ماه شروع کرده اند.

رستمیان در پایان گفت: طرح ملی رحله تبدیل به حرکتی بزرگ در سطح کشور شود که هدف و نیت مقام معظم رهبری که همان تربیت ده میلیون حافظ قرآن بوده تحقق پیدا کند.

در این آئین همچنین از تعدادی حافظ قرآن برادر و خواهر دامغانی با اهداء جوایزی تجلیل به عمل آمد و گروه تواشیح کانون میثاق دامغان نیز به اجرای برنامه پرداختند.

برنامه قرآنی ۱۴۴۹ از سوی فرمانداری و ادارات تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و شورای اسلامی و با همکاری هیئت امنای آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد(ع) و با هدف معرفی توانمندی های قرآنی شهرستان دامغان برگزار شد.

کد خبر 2896964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha