۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۱۳

مدیر کل صدا و سیمای استان ایلام:

فرهنگ سازی به منظور توسعه امنیت در استان ایلام ضروری است

فرهنگ سازی به منظور توسعه امنیت در استان ایلام ضروری است

ایلام - مدیر کل صدا و سیمای استان ایلام گفت: فرهنگ سازی به منظور توسعه امنیت در استان ایلام ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شیروی صبح پنجشنبه در نشست با فرمانده مرزبانی استان که در صدا و سیمای مرکز ایلام برگزار شد، با اشاره به اینکه رابطه بین مقوله های فرهنگ وامنیت یک رابطه مستقیم است، گفت: نگاه ویژه مسئولان به مقوله فرهنگ موجب ایجاد امنیت پایدار و سلامت جامعه خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام توسعه امنیت و آرامش فکری مردم را از مهمترین اهداف رسانی استانی دانست و گفت: وجود ۴۳۰ کیلو متر مرز مشترک بین استان ایلام  و کشور عراق بهترین فرصت برای ماست تا با ساخت ویژه برنامه های فرهنگی بتوانیم مخاطبین آن سوی مرزها را جذب کرده و موجب همگرایی فرهنگی و در نتیجه موجبات ایجاد امنیت فکری و روانی  مردم استان را فراهم کنیم.

لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی استان هم در این دیدار گفت: مرزبانان وظیفه حراست از مرزهای استان و برنامه سازان رسانه استانی وظیفه مرزبانی فکری و فرهنگی در جامعه را بر عهده دارند.

همچنین مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام در نشست با مدیرکل و معاونین آموزش وپرورش استان گفت: رسانه ملی و آموزش و پرورش اساس بنیان توسعه و خاستگاه امنیت و سلامت فرهنگی اجتماعی اقتصادی و به ویژه تحکیم بنیان خانواده هستند.

شیروی با تاکید بر ایجاد فضای فرهنگی برای توسعه ارزشهای اخلاقی و معنوی، افزود: رسانه استانی در سالهای اخیر با ساخت برنامه های مختلف با آموزش و پرورش استان در رسیدن به اهدافی همچون هدایت تحصیلی و فکری دانش آموزان و نحوی انتخاب رشته همکاری و تعامل داشته است.

علی بیرانوند مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این نشست با اشاره اینکه بخش عمدهای از مخاطبین رسانه استانی دانش آموزان هستند، گفت: برنامه سازان رسانه استانی می توانند با تکیه براین ظرفیت هدایت فکری جامعه را برعهده بگیرند.

مدیر کل صدا و سیما در نشست دیگری که با مدیر عامل شرکت مخابرات داشت بر گسترش همکاری بین رسانه استانی و شرکت مخابرات استان تاکید کرد.

شیروی گفت: شرکت مخابرات می تواند در ارسال صدا و تصویر در فضای دیجیتال و انتقال بهتر محتوای برنامه های صدا و سیما به مخاطبین موثر باشد.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان هم گفت: از طریق گسترش وتوسعه خطوط فیبرنوری آمادگی تعامل وهمکاری با صدا و سیمای مرکز ایلام هستیم.

کد خبر 2897059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha